برپایی ایستگاه نقاشی کودکان و کارگاه آموزشی خانواده برای تقویت آموزش مبارزه با اعتیاد

دفتر تسهیل گری و توسعه محلی ماسور، ایستگاه نقاشی با پیام های آموزنده مبارزه با اعتیاد را با مشارک کودکان برگزار کرد.

‍ این دفتر که از جمله دفاتر توسعه محلی است و در محله حاشیه نشین ماسور خرم آباد فعالیت دارد این برنامه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی ویژه کودکان را در تاریخ ۹ تیرماه ۹۹ به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار کرد. همچنین برگزاری کارگاه آموزشی ویژه خانواده ها در جهت تقویت آموزش های همگانی برای مبارزه با مواد مخدر از دیگر برنامه هایی بود که در این روز توسط دفتر تسهیل گری و توسعه محلی ماسور برگزار شد.

محله حاشیه نشین ماسور به گفته دست اندرکاران دفتر تسهیل گری و توسعه محلی ماسور نزدیک به ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد. فقر، بیکاری و اعتیاد از جمله مهم ترین آسیب های اجتماعی محله های حاشیه نشین هستند. شهر خرم آباد که مرکز استان لرستان است متأسفانه در حال حاضر دارای ۱۵ محله حاشیه نشین است.

دوران کودکی از جمله اساسی ترین و ابتدایی ترین دوران جامعه پذیری فرد است؛ به همین علت نقش آموزش های لازم در این دوران یک نقش مهم و زیربنایی در جامعه پذیری و تربیت اجتماعی کودک است.

کودکان و نوجوانان در ایستگاه نقاشی دفتر تسهیل گری و توسعه محلی ماسور مشارکت کردند تا جنبه های آموزش همگانی تقویت شود و ضرورت دارد سازمان ها و نهادهای فرهنگی استان از اینگونه برنامه ها حمایت بیشتری نمایند.

رویکرد اجتماع محور در مبارزه با مواد مخدر می طلبد هرچه بیشتر، اعضای خانواده ها در زمینه کسب آموزش های لازم برای مبارزه با مواد مخدر، مشارکت داشته باشند. دفتر تسهیل گری و توسعه محلی ماسور نیز در این مسیر گام برداشته است و کوشش کرده مشارکت مبتنی بر اجتماع محوری را در موضوع مهم مبارزه پیشگیرانه با مواد مخدر برپایه ارتقای آگاهی های عمومی، توسعه دهد.

شهرام شرفی
انتهای پیام/