برگزاری کارگاه آموزشی دوره هادیان زندگی در خرم آباد

دوره آموزشی “هادیان زندگی” در مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد با حضور بهورزان برگزار شد.

به گزارش همای سعادت، دکتر فاطمه جنانی مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیما گفت:در طرح هادیان زندگی ما به دو مقوله حیات جنین و قانون ارائه می شود.

وی افزود:این دوره در این ماه در کشور کلید زده شده است و همه استانها موظف هستند آموزش ها را به تمام پرسنل مراکز بهداشتی درمانی در تمام سطوح از بهورز تا پزشک ارائه دهند.

جنانی گفت: این آموزش‌ها در راستای منزلت و جایگاه مادر، حرمت جنین و ترویج جوانی جمعیت است که از امروز در شهرستان خرم‌آباد شروع شده و به صورت مستمر در طی شش هفته ادامه خواهد داشت و جمعیتی بالغ بر ۴۰۵ نفر از بهورزان، مراقبین سلامت، مراقبین ناظر و ماماهای شاغل در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در مرکز بهداشت خرم‌آباد در زمینه طرح هادیان زندگی آموزش میبینند.

اکرم خورشیدوند کارشناس برنامه جوانی جمعیت شهرستان خرم‌آباد افزود:دوره آموزشی هادیان زندگی که پیشتر به صورت مجازی برگزار شده از امروز ویژه اولین گروه ارائه دهندگان خدمت در مراکز بهداشتی آغازشد.

وی افزود: این طرح طبق برنامه زمانبندی سه روز در هفته و به مدت شش هفته تا ۱۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت .

خورشیدند گفت:در این دوره مطالبی مطابق با سرفصل های تعیین شده وزارت بهداشت با هدف اهمیت تغییر نگرش ،فرهنگسازی و اقناع عموم در زمینه فرزند آوری و عوارض سقط توسط مربیان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد؛ اجرای برنامه آموزشی طرح هادیان زندگی تا تیر ماه سال آینده تداوم خواهد .

فاطمه جنانی،عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان،شیما هاشمی و اکرم خورشیدوند بعنوان مدرس دوره دیده در این دوره آموزشی همکاری دارند.

انتهای پیام/