بلاتکلیفی طرح سرویس رایگان دانش‌آموزان استثنایی در لرستان

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت: طرح اختصاص سرویس رایگان ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه، در استان هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش همای سعادت،سیده زهرا پورنجفی در این رابطه اظهار کرد: طرح اختصاص سرویس رایگان ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه، در لرستان هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه علیرغم پیگیری مکرر و مداوم این اداره و انتشار اخبار مربوطه در رسانه ملی و جراید و نشریات از مراجع ذی‌ربط، مبنی بر ابلاغ تأمین سرویس رایگان ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با همکاری و مساعدت شهرداری ها و اجرایی شدن این طرح در اغلب مناطق کشور،هنوز طرح مذکور در لرستان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و شهرداری‌ های این استان علی‌رغم اعلام استاندار در جلسه ۲۹ شهریور جاری خود را موظف و ملزم به اجرای این طرح نمی‌دانند و نسبت به تأمین اعتبارات مورد نیاز آن اقدامی در عرصه عمل انجام نمی‌دهند.

پورنجفی افزود: شرایط و هزینه‌های نگهداری از دانش آموزان با نیازهای ویژه می طلبد که ما از خانواده‌های این دانش‌آموزان حمایت‌های بیشتری داشته باشیم تا در تأمین سایر هزینه‌های زندگی خود با مشکل مواجه نشوند، بنابراین از شهرداری‌ها انتظار می‌رود اهتمام ویژه‌ای در اجرای طرح انجام دهند و خود را در این امر خداپسندانه شریک سازند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همچنین ادامه داد: از خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان نیز انتظار می‌رود تا تحقق شرایط و انجام و اجرای این طرح، همکاری بیشتری با اداره آموزش و پرورش استثنایی استان داشته باشند و فرزندان خود را در عرصه تعلیم و تربیت تنها نگذارند.

انتهای پیام/