بهربرداری ازلاگون تبخیری و گودال API واحد نفتی سرکان در لرستان

همزمان با هفته محیط زیست و با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، لاگون تبخیری و گودال API واحد نفتی نفتی سرکان – ماله کوه واقع در پلدختر لرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری همای سعادت آنلاین ،مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان با اعلام این خبر گفت: انجام این پروژه گام مهمی در جهت رفع آلایندگی این واحد وحفاظت از محیط زیست است.

مهرداد فتحی بیرانوند اظهار داشت: پوسیدگی خطوط انتقال مواد هیدروکربنی یکی از عوامل اصلی آلودگی منابع آبی و خاکی بود که با تعامل و همکاری دستگاههای ذیربط این خطوط تعویض شده ومیزان این آلودگی ها به شدت کاهش یافته است.

وی ،همکاری متقابل دستگاههای اجرایی را برای رفع نواقص زیست محیطی ضروری دانست و بیان داشت: برخوردهای قهری و قضایی باید آخرین مرحله جهت اجرای الزمات زیست محیطی باشد.

در ادامه ناصری پور مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در اینخصوص گفت: از سال ۵۷ که میدان نفتی سرکان- ماله کوه به بهره برداری رسیده است این مشکل وجود داشته است که با الزام و نظارت محیط زیست لرستان این معضل زیست محیطی مرتفع شده و گام مهمی در جهت حفظ محیط زیست در این میدان نفتی برداشته شد.

گفتنی است ،واحد بهره برداری سرکان – ماله کوه از مناطق عملیاتی تابعه شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب است که در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرستان پلدختر از توابع استان لرستان واقع شده است. نفت تولیدی، پس از فرآورش و شیرین سازی در این واحد از طریق یک خط لوله هشت اینچ به طول ۵۲ کیلومتر به تلمبه خانه برداسبی و در ادامه به پالایشگاه کرمانشاه ارسال می شود.
انتهای پیام/