در نهمین روز از دهه فجر؛

بهره‌برداری از ۳۶ پروژه‌ مخابراتی در بروجرد

در نهمین روز از دهه فجر، ۳۶ پروژه مخابراتی در شهرستان بروجرد افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت،ظهر امروز نبی‌اله شمسی‌فر در آیین افتتاح پروژه‌های  مخابرات شهرستان بروجرد که در روستای حاجی آباد بخش مرکزی برگزار شد،اظهار داشت: ۲۵۱ پروژه مخابراتی دهه فجر در لرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود:برای افتتاح پروژه‌های مخابراتی لرستان ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شمسی فر گفت: مخابرات لرستان در عمده شاخص ارزیابی، در بین ۳۱ استان کشور رتبه اول تا سوم را دارد، در مجموعه مخابرات تکلیف رساندن ارتباط با کیفیت به مخاطبان است.

وی افزود: مخابرات منطقه لرستان، همگام با دولت انقلابی فعالیت کرده است، در ایام دهه فجر مخابرات لرستان از استان‌های ویژه کشور بود که مورد تقدیر وزارت ارتباطات قرار گرفت.

شمسی فر اظهار داشت:دستاوردهای انقلاب در حوزه مخایرات با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست، در قبل از انقلاب در حوزه مخابرات صفر بودیم ولی امروز در دورترین روستاها فیبرنوری خانگی به مردم واگذار شده است.

مدیر مخابرات لرستان گفت:مخابرات در شرایط تحریم خدمات مخابراتی به روز و با تکنولوژی بالا در اختیار مردم قرار داده است.

شمسی‌فر افزود: در استان لرستان، شهرستان بروجرد بیشترین پوشش خانگی فیبر نوری را داشته است.

وی با اشاره به انتخابات اظهار داشت: مخابرات لرستان در حوزه انتخابات پوشش حداکثری برای ارتباط آنلاین شعبه‌های اخذ ایجاد کرده است، و همه شعبه‌های اخذ رای مجهز به پوشش اینترنت خواهند بود.

در ادامه حاتمی، مدیر مخابرات بروجرد ضمن تبریک ایام الله دهه فجر  گفت: این پروژه ها شامل توسعه شبکه FTTH و ارائه خدمات تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری در ۸ منطقه ، توسعه سایت های همراه اول فاز ۸ و ۹  و ارتقاء باند پهن مشترکین تجاری و عادی اعم از بانکها و مرکز مخابرات روستای زرشکه است و پروژه های آماده کلنگ زنی شامل سایت بلوار سی متری انقلاب بروجرد و توسعه فیبر نوری شهری در ۱۳ نقطه برای نصب دوربین‌های ثبت تخلفات شهرداری  است.

وی افزود:صنعت مخابرات یکی از کلیدی ترین صنایع روز در ایران و جهان است که تاثیر زیادی بر رشد و توسعه سایر صنایع دارد.

حاتمی گفت: مخابرات در چند دهه گذشته شاهد تحولات چشمگیری بوده است ، ما از خطوط تلگراف و کابلهای مسی و سوئیچهای EMD  به شبکه های وایرلس و فیبر نوری و NGN و سافت سوئیچ رسیده ایم و بایستی بخاطر نیاز مشترکین به فناوریهای پیشرفته مثل نسل چهارم و پنجم همراه ( البته خوشبختانه ما از نسل چهارم تلفن همراه عبور کرده و در حال عمومی سازی نسل پنجم تلفن همراه هستیم )،اینترنت اشیاء و خدمات متنوع ورود پیدا کنیم و با توجه به اینکه در هر نقطه‌ای که حیات وجود داشته باشد به ارتباط نیاز است مخابرات ملزم به ایجاد امکانات و ارائه خدمات درآن منطقه می باشد.

وی اظهار اشت: در دوران طاغوت و بدو پیروزی انقلاب  در کل کشور فقط ۱۳۲ روستای دارای ارتباط مخابراتی به صورت مشاء وجود داشت، امروز بیش از ۵۵ هزار روستای دارای ارتباط داریم که از این تعداد بیش از ۴۹ هزار دارای ارتباط مستقیم و اختصاصی مخابراتی هستند.

گفتنی است، شبکه فیبر خانگی روستای حاجی‌آباد بخش مرکزی بروجرد با ظرفیت ۴۰۰ پورت توسط مدیر مخابرات منطقه لرستان و فرماندار بروجرد به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/