مدیرعامل شرکت گاز لرستان مطرح کرد؛

بهره مندی ۴۹ هزار لرستانی از گاز طبیعی در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: ۴۹ هزار و ۱۲۳ نفر جمعیت شهری و روستایی این استان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا پایان اردیبهشت ماه امسال از خدمت گاز بهره مند شده اند.

به گزارش همای سعادت، کرم گودرزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:این مدت عملیات گازکشی برای ۴۶ هزار و ۸۸۵ نفر از جمعیت روستایی استان با صرف اعتبار ۹۹۸ میلیارد ریال و ۲ هزار و ۲۳۸ نفر در شهرها با اعتبار هشت هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود:این مدت ۴۳۰ روستا و ۲ شهر لرستان از خدمت گاز بهره مند شدند که گازرسانی به شهر شول آباد الیگودرز، مصوبه سفر ۱۴۰۰ شهید آیت الله رییسی بود و بیش از یک هزار خانوار این شهر تازه تاسیس و ۳۸ روستای تابعه برای همیشه با بخاری و چراغ های نفتی خداحافظی کنند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: شهر شول‌آباد و روستاهای اطراف آن شامل بخش زز و ماهرو شهرستان الیگودرز در شرق استان قرار دارد که نیمسال دوم سال سرمای زیر صفر درجه را بارها و بارها تجربه می کنند و بر اساس گزارش های هواشناسی دمای برخی نقاط این منطقه در زمستان تا ۲۰ و حتی ۳۰ درجه زیر صفر هم می رسد.

گودرزی اضافه کرد: پروژه گازرسانی به این شهر به دلیل توپوگرافی و موقعیت جغرافیایی منطقه، یکی از خاص ترین طرح های زیرساخت گاز رسانی در لرستان از حیث ضوابط فنی و اجرایی بود.

وی اظهار داشت:۱۵۲ کیلومتر خط تغذیه در این منطقه بیشتر با زیر بنای سنگی و با عبور از رودخانه های خروشان اجرا شده است و پس از اشتراک پذیری، ۶ ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت های مختلف نصب می شود.

بیش از ۵۵ هزاراشتراک پذیری جدید

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در خصوص عملکرد دولت سیزدهم افزود: تا اردیبهشت امسال ۵۵ هزار و ۲۰۰ اشتراک پذیری جدید شامل ۲۳ هزار و ۵۰۰ اشتراک شهری و ۳۱ هزار و ۷۰۰ اشتراک روستایی در لرستان انجام شده است.

گودرزی با اشاره به نصب ۲۵ هزار و ۱۰۰ انشعاب افزود: برای بهره مندی مشترکان جدید و تقویت خدمت رسانی به مشترکان قدیم ۱۹۰ کیلومتر خط تغذیه و یک هزار و ۳۴۶ کیلومتر خط توزیع گاز در لرستان احداث شد.

وی تعداد ایستگاه های نصب شده تقلیل فشار را ۸۰ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: یک هزار و ۴۷۷ واحد صنعتی نیز طی سه سال گذشته گاز دار شد و ۱۰۰ درصد تعهدات شرکت در این حوزه نیز محقق شده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان یادآور شد: مصوبه گازرسانی به ۱۱۳ روستا با یک هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال بعد از ۶ ماه محقق و هزینه های گازرسانی به منازل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز توسط شرکت گاز پرداخت شده است.

گودرزی تصریح کرد:‌ همچنین گازرسانی به واحد آهک صنعتی هیدراته پلدختر از محل مصوبه شورای اقتصاد تامین اعتبار شد و به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر استانی رییس جمهور در مدار بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی لرستان در مجموع شهری و روستایی به ۹۹.۵ درصد رسیده است اضافه کرد: ضریب نفوذ گاز رسانی شهری در لرستان به ۹۹.۹ درصد و روستایی به ۹۸.۵ درصد رسیده که ۱۲.۸ درصد بالاتر از متوسط کشور است.

انتهای پیام/