بیش از شش هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگر بیکار هستند

سرپرست بنیاد شهید لرستان،با اشاره به اینکه در استان بیش از شش هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگر بیکار هستند،گفت : یکی از چالش های مهم بیکاری فرزندان شهدا و ایثارگران است که شش هزار و ۷۱۴ نفر بیکار در سیستم بنیاد شهید استان ثبت شده که ۶۸ درصد این افراد مدارک دانشگاهی دارند.

به گزارش همای سعادت به نقل از ایثار ،محمود زرینجویی صبح امروز در همایش معاونین و روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در خصوص اشتغال ایثارگران ، با اشاره به انعقاد سه تفاهم نامه در راستای حل مشکلات در این حوزه،اظهار داشت : برای اجرای این تفاهم نامه نیاز به همکاری و تلاش مضاعف است و باید با استفاده از ظرفیت ها، کاری کرد که تا پایان سال نمود و جهشی به سمت اشتغال، مسکن و اتمام بهسازی قبور شهدا صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اشتغال روستایی می تواند زمینه ای برای ایجاد شغل جویندگان کار باشد ،افزود: در استان لرستان کشاورزی، دامپروری و گردشگری بهترین ظرفیت و پتانسیل برای ایجاد اشتغال است که باید از این ظرفیت ها و فرصتها به خوبی برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

زرینجویی ،گفت: اتحاد در برابر دشمن، همدلی در ساختن کشور و به دنبال آرمانهای بلند و ملکوتی امام(ره) و شهدا مهمترین توصیه همه شهداست که با این اقدامات می توان همیشه موفق و سربلند بود.

وی با اشاره به جانفشانی شهدا و ایثارگران، افزود: آرامش و آسایش امروز در کشور و همچنین نقش ایران در منطقه به عنوان یک کشور تاثیر گذار در جهان، مرهون خون شهدا و ایثارگری ایثارگران است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی تصریح کرد: اخلاص شهید سلیمانی سبب شد تا اینگونه محبوب دلهای عالم شود و با خلوص نیت و بدون هیچگونه ریا در خدمت نظام و ولایت بود.

زرینجویی عنوان کرد: شهید سلیمانی نهایت بصیرت را داشتند و گرایشات سیاسی افراد برایش فرقی نمی کرد به طوری که حتی یک جمله که سبب کدورت در بین گروه ها شود را بیان نکرد و دارای عظمت و بزرگی خاصی بود.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی علیرغم همه مهربانی و رافتی که داشتند اما با بردن نام این بزرگ مرد، لرزه بر تن دشمن می انداخت و این ناشی از معرفتی بود که خدا در دل این مرد بزرگ گذاشته بود تا سبب شد اینگونه در منطقه و جهان تاثیر گذار باشد.

سرپرست بنیاد شهید لرستان،. گفت: امروز هزاران سردار سلیمانی در کشور وجود دارد و همه در تلاش هستند تا راه شهدا و شهید سلیمانی را ادامه دهند.

زرینجویی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: مهمترین هدف بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و هر فعالیت در بنیاد شهید، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست.

انتهای پیام/