بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر از اماکن گردشگری لرستان در سال گذشته دیدن کردند

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: در سال ۹۸، یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۸۱۱ نفر از مراکز تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان لرستان بازدید کردند.

به گزارش همای سعادت از خرم آباد، سید امین قاسمی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال ۹۸، یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۸۱۱ نفر از مراکز تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان لرستان بازدید کردند.

 

وی با بیان اینکه سیل فروردین ماه سال ۹۸ و تخریب بخش زیادی از زیرساخت‌ها، کاهش بازدید از مناطق گردشگری استان نسبت به سال‌های گذشته را به دنبال داشت، افزود: در این شهرستان خرم آباد با ۵۴۰ هزار و ۸۷۷ نفر و رومشکان با ۴۶ هزار و ۹۳۷ نفر ترتیب بیشترین و کمترین بازدید را به خود اختصاص داده اند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، عنوان کرد: قلعه فلک الافلاک خرم آباد با ۲۲۴ هزار و ۸۶۵ نفر بیشترین بازدید کننده را به خود در سال ۹۸ اختصاص داده است.

 

قاسمی، اظهار داشت: در سال گذشته ۶۵۳ هزار و ۸۶۹ نفر از جاذبه‌های طبیعی، ۵۲۳ هزار و ۵۰۹ نفر از جاذبه‌های تاریخی فرهنگی و ۲۹۶ هزار و ۴۳۳ نفر از جاذبه‌های دست ساز استان لرستان بازدید داشته اند.

 

وی، افزود: در طول سال ۹۸ همچنین یک هزار و ۴۹۸ گردشگر خارجی از اماکن گردشگری لرستان دیدن کردند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند تاکنون نیز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی موزه‌ها و اماکن گردشگری تعطیل هستند ابراز امیدواری کرد: با همکاری مردم و مسئولان و پس از شکست قطعی این ویروس منحوس لرستان بازهم پذیرای گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

 

انتهای پیام/