بیش از ۷۰ درصد مدارس ابتدایی ، به عضویت شبکه شاد درآمده اند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان ،ضمن بیان اقدامات انجام گرفته درخصوص راه اندازی شبکه شاد “شبکه آموزش دانش آموزان”،گفت : تا این هفته  حدود  ۷۰ درصد مدارس ابتدایی ، به عضویت این شبکه درآمده اند .

به گزارش همای سعادت از خرم‌آباد، رقیه معتمدی با اعلام این خبر،اظهار داشت : محدوده زمانی فعالیت در این شبکه از ۸ صبح تا ۱۶ عصر بوده و زمان تشکیل کلاس برای پایه های اول تا ششم ابتدایی ۴۵ تا ۱۵۰ دقیقه میباشد .

 

وی با اشاره به تعطیلی مدارس همزمان با شیوع ویروس کرونا ،افزود : با توجه به وضعیت جدید و عدم ارتباط معلمان با دانش آموزان  شبکه آموزش مجازی جهت جلوگیری از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان راه اندازی شده است .

 

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه ۲۱ درصد دانش آموزان استان فاقد گوشی هوشمند بوده و دسترسی به اینترنت ندارند،  بیان داشت : در این راستا جهت استفاده دانش آموزان اقدامات از جمله ارسال درسنامه  و بسته های آموزشی مکتوب در قالب بسته های درسی خودآموز توسط راهبران و معلمان،استفاده از ظرفیت افراد باسواد در خانواده ها،اعزام هفتگی راهبران به مدارس چندپایه روستایی و عشایری و پیگیری روند آموزش،بهره گیری از ظرفیت معلمان بومی روستاها جهت پوشش آموزشی روستای محل سکونت و روستاهای هم جوار صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به برگزاری ۴ پویش و جشنواره در ایام تعطیلی مدارس ،گفت : در قالب پویش فرهنگی،  “آموزگار سپاس ” با عنوان بهترین جمله ، متن یا عکس در خصوص خدمت جهادی معلمان، حدود  ۱۷۰ اثر به استان ارسال شد.

 

معتمدی ،اضافه کرد : همچنین جشنواره قصه گویی به زبان های بومی و محلی ( ویژه نوآموزان پیش دبستانی )،

برگزاری جشنواره قصه گویی و قصه نویسی ( ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی ) با عنوان  عید و داستان با محوریت اقدامات بهداشتی ، فردی و اجتماعی و بیان احساسات و تجارب در خانه ماندن و  دور بودن از مدرسه ،جشنواره تدریس در قالب فیلم کوتاه ( ویژه معلمان ) که معلمان بصورت گزیده ، برشی از فیلم تدریس خود را ارسال خواهند کرد  .

 

وی با اعلام  سامانه ۴۳۰۸۱ ،  گفت : خانواده ها می توانند با شماره گیری ۴۳۰۸۱ بدون پیش شماره و از طریق تلفن همراه ، سوالات و ابهامات خود را در خصوص شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) با کارشناسان در میان گذاشته و از راهنمایی های این عزیزان بهره مند شوند.

 

معاون آموزش ابتدایی در پایان ضمن ارج نهادن به تلاش بی وقفه ، شبانه روزی و جهادی معلمان در تداوم امر آموزش در ایام تعطیلات خاطرنشان کرد : آموزش و پرورش با طراحی این شبکه امکان نظارت و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ، هماهنگی و انسجام فعالیتهای آموزشی در فضای مجازی امن و انعطاف پذیر را به وجود آورده است .  امید است با دقت نظر مدیران و معلمان ،  با همراهی اولیا  زمینه  افزایش کیفیت آموزش و یادگیری بهتر فراهم گردد .

 

انتهای پیام/