معاون صدای لرستان:

بیش از ۹۰ درصد استان تحت پوشش رادیو لرستان است

معاون صدای لرستان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد استان تحت پوشش رادیو لرستان هستند گفت:رضایت بیش از ۹۰ درصدی از برنامه‌های رادیو لرستان تاکنون ثبت شده است.

به گزارش همای سعادت، محمد کاظم قشقاوی در گفت و‌گو با خبرگزاری بسیج لرستان در رابطه با تاریخچه رادیو لرستان اظهار داشت:از سال ۱۳۳۰ احداث اولین فرستنده استان آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۳۱ پخش مقطعی برنامه ها آغاز شد‌ ولی فرستنده مستقل رادیو لرستان در ۱۳۵۱ شروع به کار کرد.

وی افزود:در سال ۱۳۷۶ شبکه مستقل رادیو لرستان با روزی ۱۶ ساعت شروع به کار کرد و از سال ۱۳۹۱ تاکنون به طور ۲۴ ساعته برنامه هایی بنا به سیاست سازمان صدا و سیما مانند صبحگاهی،عصرانه،موسیقی،اخبار ، سرگرمی،مسابقه،خانواده و…دارد که ۳۰ تا ۴۰ درصد آنها به صورت زنده و باقی به صورت غیر زنده پخش می شوند.

معاون صدای لرستان با بیان اینکه ۹۰ درصد استان تحت پوشش رادیو لرستان و ۸۰ درصد مردم تحت پوشش رادیوهای سراسری هستند، رادیو لرستان را نماینده کوچکی از سازمان در استان دانست که کارهای بزرگی انجام می دهد و تاکید کرد:میزان حضور و رضایت مندی بالای ۹۰ درصد مردم سرمایه عظیم رادیو لرستان است که با توجه به پتانسیل بالای استان در زمینه گردشگری،موسیقی، تنوع اقوام و زیست بوم، رادیو بستری مناسب برای استعداد یابی و آموزش است که با طرح های مدنظر جهت استعداد یابی گویندگان و هنرمندان مخاطب و پخش صدای آنها و آموزش قصد داریم استان را به مبدل کنیم.

وی خاطر نشان کرد:در عصر رسانه که انواع رسانه های دیجیتال، مکتوب و فضای مجازی وجود دارد، رادیو رسانه ای سهل الوصول و قابل اطمینان در ارائه اخبار و اتفاقات است که پابه پای سایر ارگان های کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران در ارائه خدمات همیشه حاضر و تاثیرگذار بوده است.

قشقاوی تصریح کرد: چنانچه در سیل ۱۳۹۸ علاوه بر اطلاع رسانی به موقع به مردم و مسئولان موجب جان افراد زیادی شد و یا در سایر اتفاقات طبیعی،ملی و مذهبی چون انتخابات ، راه پیمایی ها ، فراگیری بیماری کرونا و…همیشه در کنار مسئولان و مردم و همپای نظام بوده است.

نماینده رادیو لرستان در پایان ضمن قدردانی از خانواده صدا و سیما از عوامل زمینی و هوایی تا عوامل فنی و پخش و هنرمندان،خواستار تعامل و مساعدت با همه ارگان ها شد و وجود دو رادیو لرستان و رادیو شهری بروجرد را در استان کافی دانست و بیان کرد: ما با توجه به گذر زمان و رشد تکنولوژی مدام در حال به روز رسانی و تولید برنامه های جدید و ارائه اطلاعات جدید مناسب با نیاز مخاطبان در همه زمینه ها هستیم، که این امر با مساعدت گروه های پژوهشی و علمی سازمان و حضور کارشناسان هستیم.

انتهای پیام/