طرح پزشک خانواده، گامی در جهت توسعه پوشش خدمات بیمه ای/ رضایت بیمه شدگان از بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: اجرای طرح پزشک خانواده را در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر دسترسی عادلانه تمام افراد به بیمه سلامت و توسعه پوشش خدمات بیمه‌ای است.

به گزارش همای سعادت، شاهدخت فتحی‌ بیرانوند، مدیر کل بیمه سلامت استان، در نشست خبری با اصحاب‌رسانه که به مناسبت هفته “بیمه سلامت “انجام شد ،گفت: حفاظت مالی ،عدالت در سلامت و دسترسی عادلانه آحاد جامعه به خدمات تشخیصی،درمانی از خدمات بیمه سلامت است و رضایت مندی بیمه شدگان سرلوحه سازمان است.

وی افزود: بیمه سلامت بعنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور، ۶۰درصد مردم لرستان را تحت پوشش خود قرار داده است.

بیمه سلامت، حامی مردم در ایام کرونا

فتحی بیرانوند با اشاره اینکه بیمه سلامت، پشتیبان بزرگی برای حوزه سلامت در ایام کرونا بوده است، گفت: هزینه درمان بیمار کرونایی بسیار بالا است اما خوشبختانه با تعهد قرار دادن هزینه درمان و داروها تحت پوشش سازمان بیمه سلامت، حامی خوبی برای مردم در این شرایط سخت بود.

مدیر کل بیمه سلامت اظهار داشت: آزمایش رایگان تست کرونا ,(pcr)و حذف طرح ارزیابی وُسع، در راستای حمایت از بیماران کرونایی و اقشار آسیب پذیر از دیگر اقدامات شایان این سازمان بود.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت در حوزه الکترونیک و هوشمندسازی، جزو سازمان های سرآمد است، اظهار داشت: خوشبختانه، سازمان در ایام کرونا از این تهدید به یک عنوان یک فرصت استفاده کرد و توانست با حذف دفترچه ها و کاغذ، در راستای الکترونیکی کردن خدمات به مسائل محیط زیستی و اقتصاد کشور کمک کند.

فتحی بیرانوند خاطرنشان کرد: نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی از دیگر اقدامات ارزشمند این سازمان است که با توجه به کمبودها خوشبختانه با تلاش و زحمات شبانه روزی همکاران در این مجموعه، رتبه چهارم کشور را کسب کردیم.

وی اظهار داشت:با اجرای طرح های گسترده ای همچون طرح تحول سلامت و پوشش بیمه ای جمعیت فاقد بیمه درمانی و حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات، امروزه شاهد به ثمر نشستن تلاش های صورت گرفته هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت تصریح کرد: با پاسخگویی به موقع،همکاران بیمه سلامت، کمترین میزان نارضایتی را در بین مردم و بیمه‌شدگان داریم‌.

وی در خصوص طرح نظام ارجاع پزشک خانواده بیمه سلامت،گفت:بیمه‌شدگان طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت، جهت دریافت خدمات به پزشک خانواده مربوطه مراجعه کنند.

فتحی بیرانوند اضافه کرد:در این طرح، یک نفر پزشک به عنوان پزشک خانواده معرفی می شود که فرد بیمار را مورد معاینه قرار می دهد و اگر بیمار نیاز به ارجاع به پزشک متخصص و یا فوق تخصص داشت توسط همان پزشک ارجاع می شود.

وی در پایان گفت: اجرای طرح پزشک خانواده را در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر دسترسی عادلانه تمام افراد به بیمه سلامت و توسعه پوشش خدمات بیمه‌ای است.

خبر؛ مریم‌سعادت راد
انتهای پیام/