بیمه شدگان جهت دریافت هزینه خدمات ناباروری به بیمه سلامت لرستان مراجعه کنند

مدیرکل بیمه سلامت لرستان از پرداخت هزینه به افرادی که از ابتدای امسال جهت خدمات ناباروری اقدام کرده اند، خبر داد.

به گزارش همای سعادت ،دکتر شاهدخت فتحی بیرانوند، با اعلام این خبر، اظهار داشت: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت که از ابتدای سال ۱۴۰۰ از خدمات ناباروری بهره مند شده اند می توانند جهت دریافت هزینه به اداره کل بیمه سلامت استان و شهرستانها مراجعه کنند.

وی افزود: افرادی که از ابتدای سال جاری خدمات ناباروری دریافت کرده اند،می‌توانند تحت عنوان خسارت متفرقه و با ارائه اسناد مثبته هزینه های پرداخت شده از جیب را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به پوشش خدمات ناباروری بیان کرد: خدمات اصلی ناباروری از جمله IUI ، ivf و میکرواینجکشن تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: همچنین پوشش این خدمات در بخش بستری و سرپایی هم به ۹۰ درصد رسیده به طوری که فرانشیز یا پرداخت از جیب بیمار فقط ۱۰ درصد می باشد.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری علاوه بر تعرفه دولتی، تعرفه های مراکز عمومی نیز تحت پوشش قرار گرفته اند و قرارداد با مراکز غیردولتی نیز اضافه شده است.

وی اظهار کرد: این اقدام ارزشمند به حمایت مالی از زوج های نابارو، کاهش پرداخت از جیب ، افزایش جمعیت ، رفع موانع پیش روی فرزند آوری ، افزایش انعقاد قرارداد با مراکز ناباروری و افزایش سطح دسترسی عادلانه به این خدمات می گردد.

خبر؛ سجاد دالوند

انتهای پیام/