بی توجهی به مطالبات اصحاب رسانه در شأن دولت انقلابی نیست/ انتصاب مدیران ناکارآمد ، اصلی ترین عامل عقب ماندگی لرستان

همانگونه که در قاموس فرهنگ توسعه آمده
است،مهمترین اصل برای توسعه و دفع و رفع بحرانهای مختلف جوامع، به کارگیری افراد مستعد و متعهد در محلهای مدیریتی و سازمانی می باشد.

همای سعادت-یادداشت- اساسا انتصاب به معنای ایجاد و یا واگذاری کرسی خدمت به اینگونه افراد است.به کار گماردن نیروهای موفق با نگاه به عملکرد آنان در گذشته کاری ، و نیز توجه به تخصص و تعهد آنان زمینه ساز توسعه و حل مشکلات در تمام سطوح اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی و…است.
با این پیش فرض برای اصحاب رسانه استان سوالاتی در ذهن مطرح شده که ماحصل رویت انتصابات اخیر استاندار لرستان است.استانداری که در انتخاب خود نیز شاهد حاشیه هایی بودیم و به زعم بسیاری از منتقدین ایشان ، با توجه به عدم دارا بودن تجربه اجرایی در سمت استانداری شائبه هایی را در اذهان ایجاد کرد.اما اینک با تامل و نگاهی به مثابه همراهی و همدلی با دولت مردمی جناب رئیسی اگر از آن مورد بگذریم ، برایمان جای سوال است که آیا انتصاب مدیران میانی و ارشد استان توسط استاندار محترم ، باری به هر جهت تلقی می شود یا برگرفته از بخشی نگری و جناحی و حزبی و طایفه ای است..؟ که صد البته در همه موارد مغایر با خواسته ها و شعارهای انتخاباتی دولت رئیسی است.

از طرفی از آنجایی که انتصابات از این نوع ، نه تنها موجبات پسرفت و عقب افتادگی های جامعه را بیش از پیش رقم می زند ، بلکه می تواند منجر به تضعیف جایگاه دولت گردد و بر بی اعتمادی مردم نسبت به دستگاههای خدمتگزار بیافزاید،در نتیجه اصحاب رسانه را بر آن داشته تا یکصدا به نقد و بررسی جابجایی های اخیر پرداخته و انتظار آن می رود جناب استاندار لرستان به راحتی از کنار این مطالبه به حق عمومی نگذرد و زنگ بیدار باش این نمایندگان افکار عمومی را به خوبی بشنود که هدفشان جزء آگاهی بخشی عمومی و کمک به ترمیم بافت نابسامان مدیریتی استان در دهه های گذشته نیست و اقدام به این عمل مهم تبعا نشانه ایست بارز برای پذیرش ما که مدیر ارشد استانمان به اصول حرفه ای دموکراسی بها می دهد و رکن چهارم آن را ارزشمند جلوه می دهد.
و اما …

جناب آقای استاندار،فراموش نکنید آنچه امروز لرستان را فلاکت زده و بحرانی کرده ، به میمنت حضور مدیرانی ضعیف است که همواره شاهد وجود نام لرستان ، در ته جدول رده بندی های مختلف توسعه ای هستیم و این البته نه به خاطر مدت اندک انتصاب شما در این جایگاه رقم خورده باشد ، بلکه ماحصل بی تعهدی و بی تخصصی جمعی از مدیران گذشته بوده و از این جهت شاید فعلا خورده ای بر شما وارد نیاید.محرومیت و عدم وجود برنامه ریزی های پایه ای ، منطقی و توسعه محور به منظور برخورداری از منابع مادی و انسانی این استان، نشأت گرفته از وجود انتصابات و مدیرانی جناحی و طایفه ای بوده که جسارتا توان به چرا بردن حتی چند رأس گوسفند را به چراگاه نداشته و اما به حکم تقدیر که چه عرض کنم!! به صدقه سری وجود برخی مدیران ارشد طایفه گرا و جناحی به سمتی رسیدند که شایسته آن نبودند و در نتیجه بزرگترین آسیب را هم به مردم زده اند و هم پیکره سیستم مدیریتی استان را خدشه دار کردند و به مراتب بر شدت نارضایتی های عمومی افزودند و گاها ککشان هم نگزید. و چون موجودات دوزیست به مانند هر بادی سیال بودند در جهت منافع شخصی وزیدند !!

جناب دکتر زیویار، اینک از شما که منتصب دولت انقلابی هستید، و شعارش عدالت محوری و دگرگونی در ساختار مدیریتی ست، بیشتر انتظار می رود تا دقت لازم را در انتصابات و حذف برخی نیروهای ناکارآمد و همچنین به حفظ برخی عناصر مطلوب به کار گرفته شده بپردازید تا شاید موجبات امیدآفرینی را در نزد مردم فراهم نمایید، آن هم در شرایطی که بیشترین هجمه های دشمن به این سمت در حال شکل گیری است که امیدها را ناامید کند.

قدر مسلم اینکه باید در بطن وجودی خویش بپذیرید که بهترین مشاوران شما قطعا همین اصحاب رسانه و مجموعه خبرنگارانی هستند که سالهاست درد هزار باره لرستان را بر زبان جاری کردند و بر صفحه پاک کاغذ نگاشتند و اما از کنارش با بی‌مهری گذشتند و تنها به صرف عدم فهم و بینش آن بی کفایتها این مسئله اتفاق افتاد و لاغیر.و شما نیز فراموش نکنید که بی توجهی به فعالیتهای این قشر زحمت کش و کم توقع و یا بی توقع از باب مادی ، که شامل اطلاع رسانی های دو سویه بین مردم و دولت است و از طرفی به عنوان نمایندگان اصلی افکار عمومی و بازتاب دهنده حقایق موجود ، می تواند بر دردهای گوناگون لرستان بیافزاید و فراموش نکنید که رسانه ها چشمان بیدار و ناظران حقایق موجود جامعه هستند. و اگر به سان گذشتگان مورد کم لطفی قرار گیرند و اخبار و داده های اطلاعاتی آنان فقط و فقط به کاغذهای باطله مبدل شود! به منزله دور ماندن شما از مطالبات به حق مردمی است که همه گونه به واسطه عدم توانمندی مدیران ضعیف هزینه شدند و هزینه ها داده اند و ثمره آن فلاکت زدگی ، فقر ، بیکاری ، افزایش آمار طلاق ، مهاجرت ، حاشیه نشینی در کلانشهرهای صنعتی ، بزه کاری ، شوتی ، دست فروشی،تحقیر و توهینهای بی رویه ی قومیتی و…بوده است.و اگر نبود انتصاب مدیران ناکارآمد گذشته، امروزه شاهد برچسب فلاکت بارترین استانها بر پیکره نام لرستان نبودیم.گزیده ای که هرگز شایسته ساکنان این سرزمین متمدن و پر از نعمت نیست.

و مطلب دیگر اینکه آیا در انتصابات اخیرتان از سه اصل تخصص ، تجربه و تعهد پیرو شعارهای دولت انقلابی ،در به کارگیری مدیران بهره برده اید؟ آیا توانمندتر از این افراد که در چند وقت اخیر منتصب نموده اید ،در جامعه ما وجود نداشت!؟ به راستی ملاک انتخاب شما در این انتصاب‌ها چه بوده، در حالی که این استان سرشار از منابع انسانی توانمندتر و متعهدتر می باشد و با این اوصاف به نظر می رسد، باید کوشید تا موجبات هدررفت ظرفیتهای موجود استان به واسطه بی توجهی های سیستماتیک را فراهم نیاورید. و به راستی نتیجه حذف مدیران توانمند و کارآمد چه خواهد شد؟ آیا در این خصوص ارزیابیهای لازم را در نظر داشته اید و انتخابها و انتصابات شما بر اساس کدام رزومه ی کاری قوی این افراد شکل گرفته است؟ و دهها سوال بی پاسخ دیگر که ذهن جامعه و اصحاب رسانه را طی این مدت به خود درگیر نموده است. پس نگذارید گرد خستگی و فلاکت بیش از این بر رخسار این مردم مظلوم و محروم بنشیند…

جناب زیویار حرف ما این است ، در انتصابات جدید خود ناخواسته ، (تاکید می کنم که ناخواسته) به مصداق آن عبارت معروف عمل نشود که بزرگی گفت:برای نابودی منابع و منافع یک سرزمین و یکدقوم لازم نیست، بجنگید، بلکه صرفا با به کارگیری و گماردن مدیران ناتوان در مسئولیتها کافیست تا به مرور زمان آن قوم یا ملت از پای درآید.نکند در مسیر نادرست گذشتگان قدم گذارید و چند صباحی دیگر به دلیل انتصاب مدیران ضعیف، شما را هم متهم به ویرانی مجدد لرستان کنند و بر حجم این همه مشکل و بحران بیافزایید.

بی تردید منشاء اصلی بحران های فعلی لرستان ، انتصاب مدیران ضعیف و بی برنامه بوده و با علم و آگاهی لازم نسبت به این موضوع ، برگرفته از منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب عرض میکنم که بی برنامگی ها و سوءمدیریتها اصلی ترین عامل عقب افتادگی های لرستان است و این دو مسئله نیز برگرفته از عدم توجه به شایسته سالاری و روی آوردن به انتصابات جناحی و قبیله ای بوده است.و سخن آخر اینکه به زعم نگارنده ، تنها راه نجات این استان صرفا به کار گماردن نیروهای شایسته و حذف مدیران نالایق است .که آن نیز مستلزم کنارگذاشتن تعصبات جناحی و قبیله ای و توجه به مشاوران و دانایان اهل فن و تدبیر است.

کیانوش معمر ، سردبیر همای سعادت

انتهای پیام/