بی قانونی و عدم نظارت بر بازار مسکن، مهمترین عامل افزایش اجاره بها در لرستان

زیویار بی قانونی و عدم نظارت بر بازار مسکن را مهمترین عامل افزایش اجاره بها عنوان کرد و از راه اندازی سامانه ای برای ثبت اطلاعات مربوط به دفاتر مشاور املاک، اجاره بها و… خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، فرهاد زیویار، استاندار در حاشیه جلسه بررسی افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره بها در لرستان اظهار داشت: جلسه‌ای که امروز برگزار شد گفت: متأسفانه در این زمینه هم استان ما رتبه اول را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در این جلسه به بررسی صحت و سقم گزارشی بود که مرکز آمار ایران ارائه کرده است، عنوان کرد: در جلسه ای که با حضور فرمانداران ۱۱ شهرستان و مدیران دستگاه‌های ذی ربط و اجرایی برگزار شد، قانون گرایی و قانون گریزی مورد بحث قرار گرفت.

استاندار بیان داشت: متأسفانه در رابطه با اجاره مسکن در استان با مشکلات و مسائل متعددی مواجه هستیم، یکی از مشکلات و مسائل اصلی همین تن ندادن به قانون است، و این امر هم در ساخت و سازها و هم در بین مشاورین املاک وجود دارد که بدون مجوز راه اندازی شده اند.

زیویار با تاکید بر اینکه در این جلسه بر برخورد با مشاورین املاک بدون مجوز تاکید شد، افزود: بنا است که با توجه به ظرفیت‌هایی که در قانون و استان وجود دارد، مانند راه اندازی سامانه اطلاعات مربوط به مسکن که متولی آن دستگاه‌هایی مانند صنعت، معدن و تجارت، ثبت اسناد و… است، تصمیمات لازم اتخاذ شود و اطلاعات لازم در مورد دفاتر مشاور املاک، اجاره بها و مسکن جمع آوری و در این سامانه قرار داده شود و سپس تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

استاندار، با اشاره به موضوع قیمت گذاری مسکن عنوان کرد: مهم‌ترین مشکلی که در جلسه مطرح شد، نبود نظارت است و کم کردن اجاره نیست و این امر هم از جانب هیچ دستگاهی امکان پذیر نیست.

زیویار تاکید کرد: اگر این موضوع ساماندهی شود، می‌توانیم گام های خوبی برداریم تا هم حق مشاورین املاک رعایت شود و هم قانون رعایت شود.

 

انتهای پیام/