تاریخ سازی دختر وزنه بردار ایران/شاهکار «الهام حسینی» با کسب ۳ مدال طلا+فیلم

«الهام حسینی» با کسب مدال طلای یک ضرب دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه‌برداری زنان قهرمانی آسیا تاریخ‌سازی کرد.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از ایرنا، رقابتهای وزنه برداری قهرمانی آسیا با برگزاری مسابقات دسته ۸۱ کیلوگرم زنان در منامه بحرین ادامه یافت. در این دسته «الهام حسینی» نماینده ایران بود که روی تخته رفت و در این دسته ۷ وزنه بردار با هم رقابت می کردند.

یک ضرب
«الهام حسینی» کار خود را در حرکت یک ضرب با وزنه ۹۷ کیلوگرم آغاز کرد و آن را با موفقیت بالای سر برد. وزنه ۱۰۰ کیلوگرم انتخاب دوم «حسینی» بود که آن را هم با موفقیت مهار کرد و در حرکت سوم وزنه ۱۰۲ کیلوگرم را بالای سر برد تا با مهار این وزنه مدال طلای خود را قطعی کرده باشد.بدین ترتیب « الهام حسینی» تاریخ ساز شد و نخستین مدال تاریخ وزنه برداری زنان ایران را در آسیا کسب کرد.

دوضرب
«حسینی» در حرکت اول دوضرب ۱۲۱ کیلوگرم را بالای سر برد و در دومین حرکت دوضرب ۱۲۵ کیلوگرم را مهار کرد تا با این وزنه طلای خود را در این حرکت هم قطعی کرده باشد.«حسینی» در حرکت سوم به وزنه ۱۲۸ کیلوگرم حمله کرد اما در مهار آن ناموفق بود تا با همان ۱۲۵ کیلو مدال طلای حرکت دوضرب دسته ۸۱ کیلوگرم را قطعی کرده باشد.

در پایان رقابتهای دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری زنان قهرمانی آسیا، « الهام حسینی» با مجموع ۲۲۶ کیلوگرم بر سکوی نخست ایستاد و سه مدال طلا را به گردن آویخت.«موتوکا ناکاجیما» وزنه بردار ژاپنی با ۲۲۳ کیلو دوم شد و« رجینا آداشبایوا» وزنه بردار قزاق با ۲۱۷ کیلو در جایگاه سوم ایستاد.

انتهای پیام/