تجهیز هنرستان های لرستان نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: برای تجهیز کارگاه هنرستان‌های استان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش همای سعادت آنلاین، رضا عزتی در جلسه شورای نظارت بر مدارس غیر دولتی با حضور عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی
با اشاره به ضرورت هدایت تحصیلی دانش آموزان به رشته‌های فنی و کاردانش، اظهار داشت: لازمه این کار تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌ها است که در حال حاضر اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه بیکاری یکی از معضل‌های استان است، افزود: یکی از راه‌های برون رفت از این وضع هدایت و ترغیب دانش آموزان به رشته‌های فنی و کاردانش است که بازار کار مناسبی در شرایط فعلی دارند و ضرورت دارد تا تمام نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و کسانی که دغدغه توسعه استان را دارند پای کار بیایند و آموزش و پرورش را در این مسیر کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه اجرای طرح‌های عمرانی و آموزشی در آموزش و پرورش لرستان نیازمند تخصیص اعتبار است، بیان داشت: مطالعات اجرای طرح‌های اردوگاه آیت الله کمالوند خرم آباد با رویکرد دانش آموزی آماده شده است و نیاز است که برای اجرای آن ردیف اعتبار تعریف شود.

عزتی، به کیفیت بخشی آموزش در مدارس غیر دولتی اشاره کرد و افزود: در سال جاری همه مدارس غیردولتی استان به طور ویژه مورد بازدید قرار گرفته و برای سه هزار ۲۰۰ نفر در این مدارس دوره توانمندسازی برگزار شده و همچنین ۱۴۱ مجوز تأسیس و ۱۳۳ مجوز راه اندازی برای فعالیت مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی در سال جاری صادر شده است.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استان با اشاره به برخی موفقیت های آموزش و پرورش لرستان در سال جاری گفت:با همکاران با تلاش شبانه روزی و فعالیت جهادی ،موفقیت های زیادی کسب کرده اند که از جمله آنها می توان به کسب رتبه پنجم پروژه مهر در سطح کشور ، هدایت دو درصدی دانش آموزان به تحصیل در رشته های فنی و کاردانش و ارتقا از رتبه آخر به رتبه ۱۷، کسب ۶۸ رتبه کشوری توسط دانش آموزان و فرهنگیان در زمینه های هنری و فرهنگی ، توامندسازی معلمان ، افزایش سرانه ورزشی دانش آموزی با اجرای طرح شهید سلیمانی است.

وی همچنین به کسب ۶۰ رتبه برتر کشوری از ۷۴ رتبه ممکن در گروه های آموزشی ، بهره برداری از چند طرح رفاهی ، خدماتی ، درمانی و ورزشی ، پرداخت تسهیلات ۱۱۳ میلیاردی به فرهنگیان ، توانمندسازی ۴ هزار معلم ابتدایی در طرح شهید همت، کسب رتبه برتر اداره حقوقی در سطح کشور ، گسترش عدالت آموزشی ، توزیع ۲ هزار ۶۰۰ بسته آموزشی ، توزیع کیت های آموزشی و … اشاره کرد.

خبر ؛امین‌آقا میرزایی

انتهای پیام/