تحقق ۱۰۹ درصدی آموزش مهارت در لرستان
مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان از تحقق ۱۰۹ درصدی مهارت آموزی در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش همای سعادت،علی پاشایی در جلسه کارگروه توسعه مهارت شهرستان بروجرد با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، اظهار کرد: فنی و حرفهای لرستان در ۶ ماهه امسال ۱۰۹ درصد تحقق آموزش مهارت داشته است.
وی اذعان کرد: در این راستا ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۲۵ نفر ساعت در ۶ ماهه امسال آموزشهای مهارتی را فرا گرفتند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای لرستان اضافه کرد: آموزش در حوزه کشاورزی باید گسترش یابد و مدیران کمک کنند آموزشهای فنی و حرفهای در این حوزه رونق بگیرد.
پاشایی با بیان اینکه ۱۹ گروه هدف آموزش فنی و حرفهای هستند، افزود: توسعه آموزشهای مهارتی باعث کاهش نرخ بیکاری میشود، دوران مدرکگرایی به اتمام رسیده و آموزشهای مهارتی باید گسترش یابد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای لرستان، تصریح کرد: انتظار داریم همگرایی بیشتری انجام و آموزشهای مهارتی به سمت آموزش فنی و حرفهای سوق داده شود.
وی ادامه داد: تهیه سند مهارت در دستور کار آموزش فنی و حرفهای لرستان قرار دارد که هدف از تهیه این سند نیازسنجی توسعه مهارت در سطح ملی، منطقهای و استانی است.
مدیرکل فنی و حرفهای لرستان یادآور شد: شناخت وضعیت جمعیتی و جغرافیایی توسعه مهارت، شناخت، تحلیل برنامهها و ظرفیتهای بالقوه توسعه مهارت و بررسی مسائل و مشکلات توسعه مهارت استان از دیگر اهداف این سند است
پاشایی با اشاره به مراکز آموزش فنی و حرفهای در سطح استان، اظهار کرد: ارائه آموزشهای مهارتی در چهار خوشه اصلی صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر، در ۱۳۷ کارگاه ثابت شهری، ۴۰ کارگاه روستایی و ۴۵ کارگاه سیار شهری در راستای توسعه مهارتآموزی و رونق کسب و کار در استان لرستان فعال است.
مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان با بیان اینکه هم اکنون ۴۷۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان فعال است؛ افزود: همچنین ۱۸ مرکز دولتی در این استان به متقاضیان خدمات آموزشی و مهارتی ارائه می نماید.
مسلم مرادی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد از پویایی و انسجام ایجاد شده در آموزشهای فنی و حرفهای طی شش ماه نخست امسال در استان تقدیر و بر گسترش تعاملات و هم افزایی دستگاههای اجرایی در پیشبرد اهداف مهارتی استان در راستای کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت جوانان توانمند استان به نقاط مختلف کشور، تاکید کرد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰