تخریب شیرهای تامین آب آتش نشانی تهدیدی برای ایمنی شهر ها

نصب “شیرهای هیدرانت” مهمترین منبع برای تامین آب مصرفی خودروهای آتش نشانی در زمان بروز آتش سوزی در بافت شهری است که با افزایش جمعیت شهری ضرورت خود را بیش از پیش نمایان می کند.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از روابط عمومی ، به دلیل رویکرد علمی در مباحث پیشگیری از سوی ریاست سازمان آتش نشانی خرم آباد یک اکیپ به صورت مستمر در حال بازدید دوره ای جهت تعیین مکان های مناسب جهت نصب و همچنین تعمیر و راه اندازی شیرهای هیدرانت نصب شده در سطح شهر هستند.

ریاست آتش نشانی خرم آباد در خصوص کاربرد شیرهای هیدرانت در کاهش میزان خسارات ناشی از حریق ،گفت: اصلی ترین ابزار آتش نشانی در مهار حریق، آب است و مهم ترین منبع تامین آب مصرفی خودروهای آتش نشانی، شیرهای هیدرانت نصب شده در سطح شهر هستند.

علیرضایی اظهار داشت : شهر دائما در حال توسعه است و به همین دلیل امکان پوشش کامل مناطق شهری از نظر تعداد شیرهای هیدرانت وجود ندارد زیرا ساخت و سازها و افزایش جمعیت باعث بر هم خوردن توازن سطح استانداردها در این زمینه می شود و ما باید با افزایش جمعیت در هر منطقه، تعداد شیرهای هیدرانت را افزایش دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نصب و راه اندازی شیرهای هیدرانت در بازار و مسیرهای اصلی شهر در الویت قرار دارند،افزود: پیوستگی بازار، وجود ابنیه های تاریخی ، تجمع کالاهای با نقطه اشتعال بالا، سرعت سرایت حریق بدلیل پیوسته بودن کالاها و اجناس در راسته بازار و همچنین کوچه های باریک و کم عرض که باعث می شود ماشین های آتش نشانی امکان مانور کمتری داشته باشند، این منطقه را جزو مناطق پرخطر قرار داده است.

ریاست آتش نشانی خرم آباد با اشاره به این مطلب که بزرگترین مانع بر سر راه گسترش شیرهای هیدرانت در شهر خرم آباد امنیت خود شیرهای نصب شده است خاطرنشان کرد: طی بررسی های کارشناسان سازمان آتش نشانی مشخص شد عده ای افراد سودجو با دستکاری شیرهای هیدرانت اقدام به جدا کردن و سرقت اجزای متحرک شیرها نموده اند که این کار باعث از سرویس خارج شدن شیرهای مذکور شده و سبب اخلال در ایمنی شهر می شود.

علیرضایی در پایان ضمن تاکید بر ادامه روند جا نمایی، نصب و رفع نقص شیر های هیدرانت سطح شهر با همکاری آبفای خرم آباد از همشهریان فهیم خرم آباد خواست تا در صورت مشاهده هر گونه دستکاری شیرهای آتش نشانی توسط افراد سودجو، مراتب را سریعا به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی جهت پیگیری و برخورد با این افراد و همچنین رفع نقص شیر مذکور اقدام نمایند.
انتهای پیام/