تخریب ۸ باب مغازه دیگر در عرصه «قلعه فلک‌الافلاک» و « پل صفوی» خرم‌آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از تخریب ۸ باب مغازه دیگر در حریم «قلعه فلک‌الافلاک» و « پل صفوی» خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، “عطا حسن­‌پور” با اعلام این خبر گفت: به منظور آزادسازی کامل عرصه «قلعه فلک‌الافلاک» و «پل صفوی» خرم‌آباد، ۸باب مغازه دیگر خریداری و بزودی تخریب خواهند شد.

وی بیان داشت: در راستای آزاد عرصه و حریم «قلعه فلک‌الافلاک» و « پل صفوی» خرم آباد موضوع خرید املاک اطرف این دو بنای ارزشمند در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۱۴ باب مغازه تملک و تخریب شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه تاکنون برای تملک پلاک‌های عرصه «قلعه فلک‌الافلاک» و «پل صفوی»حدود ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای خرید ۱۱ پلاک باقی مانده به اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال نیاز هست افزود: تلاش می کنیم تا پایان سال در خصوص جذب اعتبار نسبت به تملک بخش دیگری از پلاک‌های اطرف این دو اثر تاریخی، فرهنگی اقدام کنیم.

حسن‌پور اظهار کرد:در مجموع ۳۵ پلاک در عرصه و حریم «قلعه فلک‌الافلاک» و «پل صفوی» خرم‌آباد در دستور کار تملک و تخریب قرار داشته که تاکنون ۱۴مغازه تخریب، ۸ مغازه در آستانه تخریب، ۲ مغازه آماده تخلیه و ۱۱ مغازه هم در برنامه تملک قرار دارند.

انتهای پیام/