تخصیص منابع آب به بخش کشاورزی لرستان باید در صدر پیگیری‌ها باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در جلسه کمیته بهره وری آب اظهار کرد: تخصیص منابع آب به بخش کشاورزی لرستان باید در صدر پیگیری‌ها باشد.

‍ به گزارش همای سعادت ،جلسه کمیته بهره‌وری آب در بخش کشاورزی به ریاست دکتر اسفندبار حسنی مقدم ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و با حضور قائم مقام سازمان ، معاون بهبود تولیدات گیاهی ، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ، مدیران آب و خاک و باغبانی و نمایندگان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت زراعت در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

دکتر اسفندیار حسنی مقدم ،گفت : هدف از تشکیل کمیته بهره‌وری آب تبادل نظر ، گفتگو ، مستندسازی و مطالبه تخصیص و برداشت آب از میزان آب تولیدی استان و مورد نیاز بخش کشاورزی است تا به یک بیان مشترک برسیم و با همکاری مجمع نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار لرستان مطالبه استان در تخصیص آب را از وزارت نیرو مطالبه کنیم.

وی افزود:در حال حاضر حدود یک میلیارد متر مکعب از آب های سطحی و زیرزمینی در بخش کشاورزی استان استفاده می شود در صورتی که بر اساس محاسبه دقیق و منابع موجود ، نیاز آبی استان لرستان ٢/۵ میلیارد متر مکعب است.
انتهای پیام/