ترویج فرهنگ ایمنی مهمترین عامل در پیشگیری تصادفات است

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، گفت: ترویج فرهنگ ایمنی ترافیک مهمترین عامل در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای است که باید به صورت اصولی بین جامعه نهادینه شود.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی ،در مراسمی به مناسبت گرامیداشت *هفته جهانی ایمنی حمل و نقل* از رانندگان منتخب در حوزه ایمنی، کودکان و دانش آموزان همیار ایمنی و برگزیدگان مسابقه عکاسی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان تقدیر شد.

میثم قدمی ،اظهار داشت: در دو سال اخیر اقدامات فرهنگی ترویجی در راستای کاهش تلفات جاده ای و ارتقاء فرهنگ ایمنی به طور جدی در صدر برنامه های معاونت حمل و نقل لرستان قرار گرفته که به لطف خداوند، تاثیر آن در کاهش قابل ملاحظه تلفات سال گذشته کاملا مشهود بود.

وی با بیان اینکه استمرار فعالیت های فرهنگی و ایجاد حساسیت در جوامع هدف خصوصا کودکان جزو برنامه های امسال راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان است،افزود: طرح کودکان و دانش آموزان همیار ایمنی خانواده که بطور دوره ای و متناوب برگزار میشود، از طرح های ابتکاری استان در حوزه ایمنی است که با توزیع قبض های جریمه نمادین مخصوص کودکان و تقدیر از برگزیدگان به صورت ماهانه آغاز شده و خوشبختانه در این زمینه نیز استقبال چشمگیری صورت گرفت، به طوری که در بررسی دفترچه های قبض جریمه توزیع شده بین کودکان و دانش آموزان، بازخوردهای مثبت و بسیار ارزشمندی را دریافت نمودیم که نشان از تاثیرگذاری بالای فرهنگسازی در پیشبرد اهداف مورد نظر دارد.

قدمی،گفت: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی در *هفته جهانی ایمنی حمل و نقل* در لرستان، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع ایمنی در محورهای ایمنی عابران پیاده، کمربند ایمنی، راکبان موتورسیکلت، تصادفات جاده ای و ایمنی و کودکان بود که با استقبال خوبی مواجه گردید و درنهایت از برگزیدگان تقدیر شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، بیان کرد: با توجه به نقش بسیار مهم رانندگان در رعایت قانون و ارتقاء فرهنگ ایمنی، از دو راننده ناوگان مسافربری بدون تخلف و برگزیده در حوزه ایمنی نیز قدردانی شد و به عنوان سفیر ایمنی معرفی شدند.

در پایان این برنامه با اهداء لوح سپاس و هدایایی از برگزیدگان تجلیل شد.

انتهای پیام/