تسویه بیش از ۷۳۲ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: تمام مطالبات گندم و کلزاکاران استان به ارزش ۷۳۲ میلیارد و ۴۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسویه و پرونده خرید تضمینی محصولات سال ۹۹ بسته شد.

به گزارش همای سعادت به نقل از موج خبر، حجت الله بیرانوند اظهار داشت: امسال ۲۸۷ هزار و ۹۳۰ تن انواع گندم دوروم و معمولی از کشاورزان استان خریداری و ۷۲۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مطالبات گندم کاران پرداخت شده است.

وی با اشاره به کاهش چهار درصدی این میزان نسبت به سال گذشته ،افزود: ازنا با برداشت ۶۴ هزار و ۸۵۹ تن بیشترین و چگنی با یکهزار و ۸۳۳ تن کمترین خرید تضمینی گندم را از کشاورزان داشته اند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در خصوص خرید دانه روغنی کلزا نیز گفت: ‌۲ هزار و ۱۰۱ تن از این محصول به صورت تضمینی خریداری شده که بیشترین میزان آن با یکهزار و ۱۱۴ تن مربوط به شهرستان سلسله است.

بیرانوند با اشاره به کاهش۴۴ درصدی خرید تضمینی کلزا در استان ادامه داد: ۹ میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مطالبات این کشاورزان نیز به طور کامل تسویه شده است و معدود افردی که تاکنون طلب خود را به طور کامل دریافت نکرده اند مشکلات بانکی دارند.

وی اظهار داشت: انتخاب کشت های جایگزین از جمله برنج، موجب کاهش خرید تضمینی گندم و کلزا شده و از طرفی با توجه به اهمیت بارش های بهاری در وزن گیری گندم و کاهش بارش های امسال، میزان خرید تضمینی این محصول کاهش داشت.

گفتنی است ،سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان به ترتیب ۴۶ هزار و ۲۵۳ و ۱۸۴ هزار و ۳۰۰ هکتار است.

انتهای پیام/