تشریح گوشه‌ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی در لرستان از زبان معاون سیاسی استاندار

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان را تشریح کرد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، بهرام ستاری، در گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی هویت بخشی به مردم بوده که تا کنون مردم در ۴۵ انتخابات به عنوان عرصه میدان داری در عرصه تصمیم‌گیری شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم لرستان میانگین مشارکت ۷۸ درصدی در ۴۵ انتخابات برگزار شده را داشته‌اند و از این حیث رکورددار در کشور هستند، افزود: در حوزه آموزشی نیز بعد از انقلاب دستاوردهای چشمگیر داشته و در این زمینه رشد ۴۷ درصدی به ۹۷ درصدی را داشتیم و در بحث دانشگاهی قبل از انقلاب ۱۵۹ دانشجو را در لرستان داشتیم که اکنون این میزان به ۵۰ هزار دانشجو رسیده است.

ستاری یادآور شد: در مقایسه راه‌های قبل و بعد از یک هزار و ۸۷۸ کیلومتر راه در تمام زمینه‌ها را داشتیم که الان هزار و ۱۱۰ کیلومتر داریم و عمدتا در حوزه آزادراه‌ها بوده است.

معاون استاندار ادامه داد: در بحث آب شرب لرستان با وجود منبع آب فراوان، روستاهای ما یک هزار و ۴۴۸ روستا آب‌رسانی بود که اکنون به بیش از ۳ هزار مورد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه برق قبل از انقلاب ۳۷ روستای برقدار داشتیم که حال به دو هزار و ۷۷۳ مورد رسیده و در حوزه گاز نیز امروز ۲۵ شهر از نعمت گاز برخوردار هستند ویک هزار و ۹۶۴ روستا نیز گاز دارند.

ستاری با بیان اینکه هم‌اکنون جایگاه نخست ماهی‌های سرد آبی را لرستان در کشور دارد، اضافه کرد: همچنین کاهش نرخ بیسوادی، ارتقای شاخص‌های سلامت و دسترسی به امکانات بهداشتی و درمانی را در تمام نقاط استان را بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی را شاهد بوده‌ایم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: قبل انقلاب در استان تنها ارتباط رادیویی و آن هم نه پوشش کامل را داشتیم اما امروز ۱۰۰ درصد مردم لرستان از شبکه رادیویی و تلویزیونی برخوردار هستند.

همان‌طور که گفته شد انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی در حوزه‌های فرهنگ، دین، اقتصاد، مسائل اجتماعی، نظامی، معنویت و اخلاق و… داشته و دشمنان اسلام و انقلاب درصدد کتمان یا آسیب رساندن به آن‌ها برآمده‌اند. باید با آگاهی و شناخت کامل این دستاوردها را شناخت و راهکارهای مناسب را جهت حفاظت از یکایک آن‌ها در پیش گرفت.

لرسو

انتهای پیام/