تفاهم‌نامه همکاری شرکت شهرکهای صنعتی لرستان و دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید

در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و جمعی از کارشناسان، سند تفاهم‌نامه همکاری مشترک این دو مجموعه جهت توسعه صنایع کوچک به امضا رسید.

به گزارش همای سعادت، در جلسه‌ای با حضور بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان و سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، تفاهم نامه همکاری دوجانبه این مجموعه جهت توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط به امضا رسید.

در این جلسه که معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی لرستان، معاونین دانشگاه آزاد اسلامی، عاملان خوشه‌های کسب و کار و جمعی از کارشناسان دو مجموعه نیز حضور داشتند، طرفین بر همکاری دوجانبه علمی و عملی جهت توسعه صنایع کوچک استان تاکید کردند.

بختیار رازانی در این جلسه گفت: شرکت شهرکهای صنعتی، یک مجموعه سخت افزاری است که وظیفه آن تامین زیرساخت‌های لازم جهت استقرار صنایع کوچک است. اما در کنار آن، رسالت حمایت از SME ها را نیز بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان، ادامه داد: کار و سرمایه، دو نهاده قابل اتکا در این زمینه است که می‌توان علم و دانش را هم برای ارتقای سطح کمی و کیفی صنایع کوچک و متوسط بکار برد، .چراکه امروزه در جوامع جهانی، به تولیدات دانش بنیان اهمیت بیشتری می دهند.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه خوشه های کسب و کار، تصریح کرد: این خوشه ها یک مدل توسعه صنعتی هستند که حدود ۵۰ سال است در دنیا رایج شده‌اند و وظیفه آنان، پیوند دادن کسب و کارهایی است که منافع مشترک دارند و از نظر اقتصادی نیز پتانسیل نسبی هر استان محسوب می شوند.

رازانی، افزود: در استان لرستان، خوشه های فرش و گلیم و جاجیم، عسل و آبزی پروری از جمله خوشه هایی هستند که پتانسیل لازم در این خصوص را دارند. لذا فعالیت این مجموعه ها موجبات ارتقای صنعتی حوزه های تخصصی را در پی داشته و در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با تشریح اهمیت فن بازار، تاکید کرد: متولی فن بازار در استان لرستان، شرکت شهرکهای صنعتی است، و دانشگاه ها، در این زمینه ها می توانند نقش آفرین باشند چراکه خوشه های کسب و کار و فن بازار ما به دانش اساتید مجرب نیازمند هستند.

رازانی، گفت: شرکت شهرکهای صنعتی لرستان آماده همکاری و تعامل با دانشگاه آزاد اسلامی استان است تا با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان، توسعه بیش از پیش صنایع کوچک و متوسط را فراهم آورد. لذا امیدوارم این جلسات ضمن استمرار، دارای خروجی لازم برای رسیدن به اهداف مجموعه های مورد اشاره باشد و انشاالله با انعقاد تفاهم نامه مشترک، شاهد توسعه صنعتی استان باشیم.

در ادامه این جلسه، سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان نیز ضمن خیر مقدم به مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان و هیات همراه، بر تعامل و همکاری دو مجموعه تاکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با همه ظرفیت های موجود خود، آماده به اشتراک گذاری دانش با خوشه های کسب و کار، فن بازار و در نهایت صنایع کوچک و متوسط زیر مجموعه شرکت شهرک های صنعتی است.

وی افزود: انشاالله با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک، و برگزاری جلسات منظم، شاهد رشد و توسعه بیش از پیش صنایع کوچک و متوسط استان لرستان باشیم.

در ادامه این جلسه نیز، معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی لرستان، عاملان توسعه خوشه عسل و آبزی پروری، عامل فن بازار، معاونین دانشگاه آزاد اسلامی لرستان و کارشناسان حاضر، نظرات خود را پیرامون همکاری های دوجانبه مطرح کردند.

گفتنی است در پایان این جلسه، تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت شهرکهای صنعتی لرستان و دانشگاه آزاد اسلامی استان به امضای مدیران این دو مجموعه رسید.

امین ساکی

انتهای پیام/