تقدیر وزیر اقتصاد از لرستان به ‌دلیل پیشتازی در حذف مجوزهای کاغذی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت:وزیر امور اقتصادی و دارایی طی نامه‌ای از این استان به دلیل پیشرو بودن در حذف مجوزهای کاغذی و تبدیل به شناسه یکتا تقدیر کرد.

به گزارش همای سعادت، علی محمدی در گفت و گو با رسانه ها اظهار کرد: وزیر اقتصاد در نامه‌ای به مدیران‌ کل امور اقتصادی و دارایی سه استان لرستان، گیلان و همدان با اشاره به مهلت زمانی تعیین‌شده برای تبدیل مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه، بر اهمیت تبدیل همه مجوزهای کاغذی و موفقیت پروژه تسهیل صدور مجوزها به عنوان خدمت بی‌نظیر دولت مردمی تاکید کرد.

وی بیان کرد: وزیر اقتصاد با تقدیر از لرستان، گیلان و همدان به عنوان استان‌های پیشرو در این پروژه، از استان‌هایی که پیشرفت آن‌ها کمتر از ۱۰ درصد بود خواست تا در فرصت باقی‌مانده، کاستی های موجود را جبران نمایند.

محمدی همچنین با اشاره به اینکه لرستان بر اساس آمار دارای ۶۶ هزار و ۵۲۵ پروانه صنفی معتبر است،افزود: تاکنون ۲۱ هزار و ۱۶۸ مجوز قدیمی و کاغذی در این استان به الکترونیکی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: سلسله با ۶۳.۳۳ درصد پیشروترین شهرستان استان در تبدیل پروانه های کسب کاغذی به شناسه یکتا (الکترونیکی) بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان بیان کرد: همچنین به ترتیب شهرستان های پلدختر با ۵۱.۶۲، کوهدشت و رومشکان ۴۲.۲۳، بروجرد ۳۹.۹۰، دلفان با ۳۸.۷۸، خرم آباد و چگنی با ۳۷.۸۶ درصد در رتبه های بعدی تبدیل مجوزهای کاغذی قرار دارند.

محمدی در خصوص شهرستان هایی که کمترین سهم را در این زمینه داشته اند، عنوان کرد: الیگودرز با ۲۷.۷۶، ازنا با ۲۵.۹۳ و دورود ۲۱.۸۶ درصد کمترین مشارکت را در تبدیل مجوزهای کاغذی داشته اند که با توجه به فرصت اندک پیش رو انتظار می رود همکاری های بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی اضافه کرد: درصد مشارکت شهرستان ها براساس تعداد پروانه های کسب کاغذی، قدیمی است به عنوان مثال گرچه شهرستان های خرم آباد و چگنی ۶ هزار و ۵۳۸ مجوز کاغذی را تاکنون به الکترونیک تبدیل کرده اند اما با توجه به وجود ۱۷ هزار و ۲۶۸ پروانه کسب قدیمی، عملکرد پایین تری از سایر شهرستان های پیشرو داشته اند.

انتهای پیام/