تقویت زیرساخت‌های ارتباطی با همکاری مخابرات و آموزش و پرورش

مدیر مخابرات منطقه لرستان بر گستردگی شبکه فیبر نوری برای داشتن شهری هوشمند با همکاری سایر ادارات تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، نبی الله شمسی فر مدیر مخابرات منطقه لرستان با رضا عزتی سرپرست جدید آموزش و پرورش استان به منظور بررسی و توسعه و اجرای طرح های خصوصی فیبر نوری ، بررسی مشکلات و اجرای طرح های اختصاصی و مجهز کردن مدارس و مراکز آموزشی به اینترنت باند پهن مخابرات ، توسعه شبکه شاد در استان ،اتصال مراکز و آموزشگاهها به اینترنت و ارائه سرویس های ویژه به کلیه مرتبطین با آموزش و پرورش اعم از معلمان و کارکنان دیدار و گفتگو کرد.

شمسی فر با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات و ارایه سرویس های ویژه اینترنت پرسرعت باند پهن مخابرات به موسسات، سازمان ها و دانشگاهها گفت: برای حرکت به سمت شهر هوشمند نیاز به گستردگی شبکه فیبر نوری داریم که مخابرات منطقه لرستان در این خصوص اقدامات موثری انجام داده است و انتظار می رود که سایر دستگاههای اجرایی نیز در این خصوص مخابرات را همراهی کنند.

وی اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی همکاران، تمامی مدارسی که از طریق وزارت و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به مخابرات ابلاغ شده است، به شبکه متصل شده‌اند و بجز چند مورد که فاقد هر گونه امکانات بودند متصل نشدند.

شمسی فر ادامه داد: نیاز است مدارس فوق که عمدتا در مناطق محروم و دور افتاده قرار دارند از طرف وزارت ارتباطات از محل اعتبارات uso تایید و به مخابرات یا هر اپراتور دیگری برای اتصال ابلاغ شود در آن صورت اگر به اپراتور همراه اول ابلاغ شود، مخابرات آمادگی اتصال آنها را در کمترین زمان ممکن دارد.

سرپرست آموزش و پرورش هم ارتباطات را از مهمترین نیازهای امروز بشر دانست و گفت: شرایط فعلی آموزش در ایام کرونا که وابسته به فناوری های نوین است، فضایی جدید در حوزه آموزش ایجاد کرد.

وی افزود: اداره مخابرات همواره با مهیا کردن پهنای باند اینترنت همکاری مناسبی با آموزش و پرورش داشته است.

عزتی اظهار داشت: نکته ای که قابل توجه است، استفاده از ظرفیت های مخابرات و مهارتهای دیجیتال در آموزش و پرورش است که با وجود تلاش هایی که صورت گرفته ولی باز هم جای کار دارد و می توان این کارکرد را به ویژه در حوزه آی تی گسترش داد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش، ضمن اشاره به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا، نقش مخابرات را مهم ‌تر از قبل دانست و با اشاره به شرایط تحصیلی و آموزشی دانش آموزان در دوران شیوع این بیماری گفت: امیدواریم با همکاری مخابرات، زیرساخت های ارتباطی مطلوب و شرایط ویژه در مدارس جهت آموزش غیر حضوری برای دانش آموزان و معلمان با کیفیت بهتر صورت گیرد.

در این دیدار ضمن بررسی ظرفیت‌های موجود، برای تقویت همکاری آموزش و پرورش و مخابرات استان، بر تقویت زیرساخت‌های ارائه خدمات اینترنت و تلفن ثابت تأکید شد.

انتهای پیام/