تقویت فعالیت‌های پژوهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان ضروری است

رئیس دانشگاه لرستان بر تقویت فعالیت‌های پژوهشکده زنبور عسل این دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری همای سعادت آنلاین ،دکتر خسرو عزیزی امروز ۲۷ خرداد در نشست با اسداله عالیخانی، کارآفرین برتر استان و کشور در حوزه پرورش زنبور عسل و عضو هیئت مؤسس پژوهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان، بر تقویت هرچه بیشتر ارتباط بین دانشگاه و بخش‌خصوصی استان متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان تأکید کرد.

وی ،افزود: پژوهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه برای ارتقای تولید در استان و رفع مشکلات استان در حوزه پرورش زنبور عسل تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه لرستان ،عنوان کرد: پژوهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان می‌تواند با تقویت همکاری با بخش خصوصی استان، گام‌های مهمی در راستای رفع مشکلات حوزه پرورش زنبور عسل استان برمبنای ارائه راهکارهای کارشناسی متخصصان دانشگاهی بردارد.

عزیزی با بیان اینکه راه‌اندازی پژوهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان در راستای تقویت مفهوم دانشگاه جامعه‌محور بوده است، بیان کرد: دانشگاهی که تلاش می‌کند ارتباط و همکاری خود را بخش‌های مختلف جامعه در راستای رفع مشکلات و چالش‌ها براساس توسعه فعالیت‌های تقاضامحور تحقیقاتی، پژوهشی گسترش دهد.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: دانشگاه لرستان دارای اعضای هیئت علمی متخصص در حوزه‌های مختلف است و بخش‌های اجرایی و خصوصی استان، باید با رویکرد تقویت تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی، ارتباط و همکاری خود را با دانشگاه توسعه دهند تا بیش از پیش، از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی استان در جهت رفع مشکلات استان استفاده شود.

در ادامه این نشست، اسداله عالیخانی، کارآفرینان برتر حوزه پرورش زنبور عسل از تلاش‌های تیم مدیریتی دانشگاه لرستان برای ایجاد پژوهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان تقدیر کرد.

وی،افزود : لرستان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی در عرصه‌های گوناگون از جمله حوزه پرورش زنبور عسل است و باید تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی دانشگاهی را در این عرصه توسعه داد.

عالیخانی بیان کرد: راه‌اندازی پژوهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان گامی مهم و اثرگذار برای ارتقای کیفیت تولید عسل در استان است و باید تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی در زمینه فرآورده‌های زنبور عسل را هم توسعه داد.
انتهای پیام/