تلاش دانشگاه لرستان در جهت تبدیل ایده های پژوهشگران به فناوری

رییس دانشگاه لرستان با بیان اینکه ، علمی بهتر است که تبدیل به فناوری و سپس تجاری سازی شود،گفت : مرکز نوآوری این دانشگاه تجهیزات پیشرفته ای دارد و به سمت دانشگاه جامع محور حرکت میکنیم.

به گزارش همای سعادت ، دکتر خسرو عزیزی ، رییس دانشگاه لرستان در نشست مجازی با خبرنگاران به حمایت این دانشگاه از پژوهشگران و دانشجویان خلاق و ایده پرداز اشاره کرد و اظهار داشت : پژوهانه پژوهشگران از ۱۵۰ هزار تومان در سال ۹۳ به ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر امتیاز پژوهشی افزایش یافته است و هرچند این مبلغ هنوز هم کافی نیست ولی اگر هیات علمی، شرکت دانش بنیان ایجاد کند ، مقالاتی که ارتقاء مرتبه پیدا میکنند و همچنین برای پایان نامه های تقاضامحور ، این میتواند جایگزین مناسبی برای آنها باشد.

وی با تاکید بر این که علمی بهتر است که تبدیل به فناوری و سپس تجاری سازی شود،افزود : در بخش تجاری سازی مشکلاتی وجود دارد ولی اگر تجاری سازی انجام نشود ، به نحو مناسبی نمی تواند عامل اشتغال و سرمایه گذاری شود.

عزیزی تصریح کرد : دانشجویان مقطع لیسانس هم می توانند در مرکز نو آوری دانشگاه لرستان ، با راهنمایی اساتید ، تمرین تبدیل ایده به فناوری داشته باشند.

رییس دانشگاه لرستان با بیان اینکه مرکز نوآوری این دانشگاه با همکاری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم ایجاد شده است، گفت : در این مرکز امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و فنی و هسته های پژوهشی مستقر است و این حاکی از حرکت دانشگاه لرستان به سمت دانشگاه جامع محور و نسل سوم است که بتواند برخی از چالش های استان را رفع کند.

انتهای پیام/