توزیع ۱۸ هزار تُن جو کنسانتره بین دامداران هویت‌گذاری شده

راستگو گفت: یکی از روش‌های تشویق دامداران برای فروش دام‌های خود، توزیع جو بود که تاکنون ۱۸ هزار تن جو به صورت کنسانتره بین دامدارانی که در سیستم مالیار هویت‌گذاری شده‌اند توزیع شده است.

به گزارش همای سعادت، محمد راستگو ، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان، با اشاره به اجرای طرح خرید دام خشکسالی از عشایر همزمان با کل کشور در لرستان، گفت: دام‌دارها برای فروش دام خود مراجعه می‌کنند ولی به دلیل نوسان و رشد قیمت گوشت قرمز در بازار، بسیاری از آن‌ها تمایلی به فروش دام‌های خود ندارند.

وی افزود: یکی از روش‌های تشویق دامداران برای فروش دام‌های خود توزیع جو بود که تاکنون ۱۸ هزار تن جو به صورت کنسانتره توسط ۱۸ کارخانه در سطح استان بین دامدارانی که در سیستم مالیار هویت‌گذاری شده‌اند توزیع شده است.

راستگو عنوان کرد: در بررسی‌های انجام شده ما عملاً پنج میلیون رأس دام در استان داریم که از این تعداد تنها یک میلیون رأس هویت‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: یکی از روش‌های ما در خرید دام از عشایر به صورت دم کاردی است که در این روش گوشت و لاشه گرم به مباشرینی که از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی می‌شوند فروخته می‌شود که جهت انجام این کار سازمان صمت به ما قیمت مصوبی ارائه نمی‌دهد.

وی اظهار داشت: هفته گذشته در ستاد تنظیم بازار، بنا شد کمیته‌ای متشکل از دامپزشکی، تعزیرات، امور عشایری و نماینده استانداری تشکیل و نرخ مصوبی برای خرید دام از عشایر مشخص شود که در حال انتظار تحقق آن هستیم که نسبت به فروش دام به صورت دم‌کاردی و فروش گرم اقدام کنیم.

راستگو عنوان کرد: روش دیگر انجام این کار، خرید امانی است که در این روش با دریافت ضمانتنامه بانکی دام را پس از خرید نزد دامدار به امانت می‌گذاریم و در صورتی ک دامدار از فروش دام پشیمان شود می‌تواند با پرداخت سود دو درصدی ضمانتنامه بانکی دام را نزد خود نگه دارد.

انتهای پیام/