اجرایی شدن طرح توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:
طرح توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد در استان با تصویب هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اجرایی می شود.

به گزارش همای سعادت آنلاین، بختیار رازانی اظهار داشت: اولین نشست هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سال ۱۴۰۱ مزین به نام “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین”، توسعه یک شهرک صنعتی در استان لرستان به تصویب مجمع عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استانها رسید.

وی اعلام کرد : توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد به مساحت ۴۰ هکتار در شهرستان خرم آباد از جمله شهرک های صنعتی تقاضا محوری می باشند که با تصمیم هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به عنوان مجمع عمومی شرکت های تابعه توسعه می یابد تا شرکت استانی تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در استان لرستان بتواند با جذب سرمایه گذاران و واگذاری این اراضی صنعتی نسبت به ایجاد شغل پایدار در سطح منطقه اقدام نماید.

رازانی اظهار داشت : با توسعه شهرک صنعتی فوق الذکر؛ ۴۰ هکتار به مساحت اراضی در اختیار شهرکها و نواحی صنعتی کشور افزوده میشود تا شرکتهای استانی تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بتوانند نسبت به جذب سرمایه گذاران و به تبع آن ایجاد شغل پایدار در سطح کشور اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان همچنین بیان داشت : لازم به توضیح است در طول سال ۱۴۰۰ نیز؛ ایجاد یا توسعه ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی در ۲۳ استان کشور به وسعت بیش از ۷۰۰۰ هکتار به تصویب هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به عنوان مجمع عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استانها رسیده است که برای طی فرآیند تصویب نهایی به مراجع قانونی ذیربط ارسال شد.

وی تصریح کرد : سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و شرکتهای استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۸۴۴ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال به بهره برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطالعات و خدمات نرم افزاری، ۹۹ هزار و ۱۶۸ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۲۲۱ واحد صنعتی و چهار هزار و ۱۴۲ واحد کارگاهی تکمیل شده، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۱ هزار و ۲۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

انتهای پیام/