توسعه لرستان در گرو بهره‌برداری از ابر پروژه راه آهن دورود_خرم آباد/ مجمع نمایندگان استان در کجای پازل توسعه قرار دارند

استان لرستان با توجه به ظرفیت های بی شمار خود جایگاه ممتازی در صنعت حمل و نقل کشور ندارد. متاسفانه در دولت های گذشته به دلیل فقدان زیرساخت های ریلی؛آن طور که باید نقش چندانی در این زمینه ایفا نکرده است.

یادداشت- اختصاصی همای سعادت- استان لرستان فقط متکی به حمل و نقل جاده ای بوده و از پتانسیل بالای حمل و نقل ریلی به خوبی استفاده نکرده بود اما خوشبختانه با روی کارآمدن دولت مردمی و سپردن سکان مدیریت لرستان به فرهاد زیویار، حداث راه آهن و اتصال لرستان به شبکه سراسری خطوط ریلی در تیررس توجه تیم مدیریتی دولت سیزدهم در لرستان قرار گرفت. همانطور که گفته شد و همگان می دانند به جز شهرستان دورود سایر شهرهای استان با وجود قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی جاده ای کشور از صدای سوت قطار و توسعه ریلی محروم هستند.در سال ۱۴۰۰ با سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به لرستان این خواسته چندین ساله مردم به ایستگاه حقیقت نزدیک تر شد و می بایست با توجه ویژه دولت و تامین بودجه آن تا تیر ماه سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری کامل برسد و خواسته به حق مردم محقق شود و سایه بی توجهی های دولت های قبل بر سر این ابر پروژه برداشته شود.

این نکته مهم باید مدنظر تمام مسئولان دخیل در اجرای این ابر پروژه و مجمع نمایندگان استان لرستان قرار بگیرد که مقام معظم رهبری سال گذشته در خصوص بی توجهی های دولت های گذشته به به مقوله توسعه ریلی در کشور فرمودند«من راجع به این خطوط ریلی باز هم این درد دل ها را با شما جوان ها باید بکنیم؛ مکرر در دولت های مختلف راجع به خطوط ریلی تأکید کرده ام ؛ متاسفانه کوتاهی شده است؛حالا در دولت سیزدهم بنا دارند کارهای خوبی را انجام بدهند ما بایستی در زمینه رفت و آمد و حمل و نقل بتوانیم جایگاه خودتان را پیدا کنیم».

بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب به خوبی جایگاه و اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی در تمام کشور را نمایان می کند؛تمام مسئولان و نمایندگان استان لرستان باید بخوبی بدانند که عدم ایفای نقش خود در جذب بودجه و کمک به حل مشکلات ابر پروژه راه آهن دورود_خرم آباد_اندیمشک فقط یک معنا می دهد«بی توجهی به فرمایشات و بیانات رهبر معظم انقلاب »و این امر هم توسط هیچ کس پذیرفته نخواهد بود و جواب قاطعی دریافت خواهند کرد.

توسعه خطوط ریلی از سیاست های کلان و مستمری است که با توجه به مزایای متعدد آن در افزایش ایمنی مطلوب ترابری؛کاهش مصرف سوخت؛حمل و نقل ارزان در جابه‌جایی بارها؛اشتغالزایی و امکان بالای کسب درآمد باید در اولویت مسئولان کشوری برای استان لرستان قرار بگیرد.مجمع نمایندگان استان لرستان اگر به فکر توسعه استان لرستان و جلب رضای خداوند متعال هستند باید بدانند که توسعه همه جانبه استان در گروه بهره‌برداری از ابر پروژه راه آهن دورود_خرم اباد_اندیمشک می باشد.

فرهاد زیویار استاندار بومی لرستان تاکنون زحمات دلسوزانه و متعهدانه ای برای روی ریل قرار گرفتن فعالیت این ابر پروژه انجام داده که می طلبد در ادامه این راه بزرگ تک تک نمایندگان استان ورود کنند و اجازه به واقعیت پیوستن شایعات این روزها در باب تخصیص بودجه این ابر پروژه به دیگر استان ها را ندهند.

یاسر نظری چگنی
انتهای پیام/