توسعه گردشگری روستایی در ۴۴ روستای لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری روستایی و مردم‌شناسی در ۴۴ روستای استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت،عطا حسن‌پور امروز شنبه ضمن بیان خبر فوق، اظهار کرد: ۵۰۰ روستای هدف گردشگری در سطح کشور تعریف شده‌اند که از این تعداد ۱۲ روستا برای لرستان مصوب شده اما با توجه به مواهب متعدد طبیعی و شاخص‌های گردشگری لرستان، ۴۴ روستا دارای این ظرفیت هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه روستاهای هدف گردشگری نیازمند زیرساخت های لازم برای حضور گردشگران هستند با پیگری های انجام شده و تفاهم با بنیاد مسکن مقرر شد زیرساخت های لازم در این روستاها احداث تا شاخص‌های لازم گردشگری در این روستاها ایجاد شود.

حسن پور ادامه داد: به همین منظور گازرسانی، ایجاد راه دسترسی و زیر ساخت‌های اینترنتی این روستاها در دست اقدام است و اکنون بر اساس آخرین آمار بنیاد مسکن و شرکت گاز، عملیات گازرسانی بیش از ۸۰ درصد این روستاها انجام شده و مابقی نیز در حال تکمیل هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان گفت: وجود دریاچه ها، آبشار، دشت‌های حاصل‌خیز، تالاب‌ها و کوه‌های سر به فلک کشیده پوشیده از درخت و گیاهان، در کنار روستاهای لرستان، ضرورت توجه به گردشگری روستایی در این منطقه را فراهم کرده است.

انتهای پیام/