تکریم همسران شهدا در لرستان/ جلوه‌گری جهاد زینبی در اهدای خون

دلدادگان عشق به ولایت،پشتیبانان واقعی مکتب سیدالشهدا(س) هستند که در ایثار و شهادت قدم در جای پای همسران خود گذاشته‌اند و رهروان زینبی شده‌اند.

یادداشت- همسران شهدا الگوی صبر و ایثار همچون حضرت ام‌البنین (س) هستند که در تلاطم روزگار به ندای رهبرشان لبیک گفته‌اند و تا پای جان در پاسداری از حرمت خون شهیدانشان و پیروی از مکتب ثارالله ایستاده‌اند.
از دوران دفاع مقدس تا مدافعان حرم، همسران شهدا غریب و مظلوم بوده‌اند. آن‌ها بهترین راوی از همسران‌شان هستند چون آنان نزدیک‌ترین فرد به شهید بوده‌اند.همسر شهید بودن، یک مسئولیت سنگین است. آن‌ها برای ایستادگی و مقاومت و از شهدا گفتن، بنا به رسالت زینبی و نگهداری و تربیت یادگاران شهدا نیاز به تقویت روحیه دارند.این بانوان با الگوگرفتن از شهیدان‌شان در عرصه‌های مختلف زندگی حضوری پررنگ دارند و با تربیت یادگاران همسرانشان، آن‌ها را برای پاسداری از انقلاب و دوران شکوفایی کشور آماده می‌کنند.

همزمان با سالروز وفادت حضرت ام البنین (س) و روز تکریم‌ مادران و همسران شهدا، مراسم تجلیل و تکریم از جمعی از همسران شهدای لرستان که برخی از آن‌ها از اهداکنندگان خون نیز هستند توسط اداره‌کل انتقال خون لرستان برگزار شد. پس از صحبت های مسئولین در این مراسم، همسران شهدا به بیان خاطراتی از همسران  خود پرداختند و خاطرات آنان نشان می‌داد که آنان با صبر و استقامت خود عرصۀ دیگری از جهاد دفاع مقدس را جلوه‌گری کرده‌اند.همچنین در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از همسران شهدا تجلیل و سرکار خانم کبری حافظی همسر شهید سید نورخدا موسوی به عنوان سفیر اهدای خون معرفی شد، خانم حافظی از بانوان فعال فرهنگی اجتماعی استان به ویژه در حوزه ایثار و شهادت در سطح کشور است.

“سید نورخدا موسوی” در سال ۸۷ که به صورت ۱۰۰ درصد جانباز شده بودند، پس از تحمل ۱۰سال درد و رنج و زندگی نباتی، به فیض شهادت نائل و به یاران شهیدش پیوست.
روابط عمومی انتقال خون لرستان

انتهای پیام/