مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

تکمیل سد «تاج امیر» ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: برای تکمیل سد و شبکه «تاج امیر» به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

به گزارش همای سعادت آنلاین، داریوش حسن نژاد در آیین آبگیری سد «تاج امیر» در آستانه دهه مبارک فجر در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: سد مخزنی تاج امیردر ۲۰ کیلومتری شهرستان نور آباد و بر روی رودخانه‌خاوه‌ احداث شده است.

وی گفت: این پروژه ازجمله طرح های سد سازی استان است که با هدف تامین بخشی از آب شرب وکشاورزی با بهبود شرایط آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی پایاب در شهرستان دلفان اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: از اهداف اصلی ساخت سد، تامین آب شرب روستاهای پایین دست سد و شهر نورآباد به میزان دو ونیم متر مکعب درسال و تامین آب اراضی کشاورزی به میزان ۲.۷ میلیون مترمکعب و تامین آب واحدهای صنعتی به میزان نیم میلیون مترمکعب در سال می باشد.

حسن نژاد تصریح کرد: از اهداف جانبی سد، می توان به ایجاد جاذبه های گردشگری و ارتقا سطح درآمد ناشی از دامپروری با توجه به پتانسیل بالای منطقه و تولید اشتغال اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان در ادامه بیان داشت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان بوده و برای تکمیل سد و شبکه، ۳۰۰ میلیارد تومان موردنیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان خاطر نشان کرد:این سد هم اکنون ۹۶.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تکمیل و به بهره برداری رسیدن، اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

بنا به این گزارش، سد «تاج امیر» از نوع سنگریزه ای با هسته رسی و حجم مخزن ۸.۱ میلیون مترمکعب بوده و‌ دارای مشخصات طول تاج ۲۲۵، عرض تاج ۸ متر و ارتفاع ازپی ۵۰ متر می باشد.

انتهای پیام/