تکمیل صددرصدی پایگاه امداد هوایی لرستان بزودی / راه اندازی بزرگترین مرکز جامع فیزیوتراپی در استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستاندر خصوص پایگاه امداد هوایی گفت : کار محوطه سازی و سایت های اطراف پایگاه امداد هوایی تکمیل شده است و بزودی شاهد پیشرفت صددرصدی آن خواهیم بود.

به گزارش همای سعادت،مهندس صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان شامگاه سه شنبه در سومین نشست خبری مجازی، درگروه مدیران ورسانه های لرستان شرکت کرد وبه سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

صارم رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار مت با اشاره به اولین سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به لرستان ، گفت : در خصوص پایگاه امداد و نجات جاده ای نیمه کاره در شهرستان‌های دورود،نورآبادو… تعدادی از آنها بر اساس دستورالعمل شورای توسعه استان به عهده راه و شهرسازی گذاشته شده است.

وی افزود: مجتمع امدادی دورود ۶۰ درصد ، مجتمع امدادی دکامی الشتر ۸۰ درصد و مجتمع امدادی گشور ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر بیان داشت : کار محوطه سازی و سایت‌های اطراف پایگاه امداد هوایی تکمیل شده است و ۴۰ درصد محوطه سازی دارد که طبق تفاهمنامه‌ای که با استانداری بسته شده بزودی شاهد تکمیل صد درصدی این پروژه‌ها خواهیم بود.

وی در خصوص سرمایه گذاری شرکت‌های مادر در لرستان بیان کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری مادر جمعیت هلال احمر کشور با پیگیری هایی که شد بحث سرم‌سازی را در جمعیت هلال احمر انجام دهیم، مکاتبات لازم انجام شده و ۱۷۸ هکتار زمین در ازنا و همچنین در شهرهای دیگر مانند زاغه در نظر گرفته شده و به زودی اجرا خواهد شد و مطمئناً کارهای خوبی در بحث سرمایه گذاری و در اشتغال انجام می‌شود.

رضایی به رسالت حوزه ی جوانان جمعیت هلال احمر اشاره و تصریح کرد : این کارها شامل چندین طرح در سطح استان از جمله خدمات بشردوستانه مانند غربالگری در ورودی و خروجی شهرها، راه اندازی پویش های پیشگیری از کرونا در فضای مجازی در همه شهرستانها و جمعیت هلال احمر ، راه اندازی تیم‌های حمایت روانی و اجتماعی و فرهنگی تیم سحر و سحاب، ضدعفونی کردن معابر ، منازل، خودروها و اجرای طرح نذر سلامت است.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان همزمان با ماه محرم برنامه هایی شامل همکاری در تعیین فواصل استقرار عزاداران ،ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم، راهنمایی عزاداران و همچنین توزیع ماسک بین عزاداران را اجرا کرد .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر در رابطه با جذب نیرو در جمعیت هلال احمر لرستان گفت : اولویت اول جمعیت بر اساس درجه ایثار است که بنا است با توجه به سهمیه لرستان ، ۳۷ نفر جذب شود.

وی افزود: در سیر گذشته خدمات توانبخشی در حوزه بهداشت و روان در تیم سحر ، تیم حمایت روانی و همچنین در بحث توانبخشی بوده که افراد نیازمند یا آسیب‌دیده از سیل را جهت دریافت خدمات توانبخشی جمعیت هلال احمر به تهران معرفی کردیم .

رضایی از راه اندازی بزرگترین مرکز جامع فیزیوتراپی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت : با راه اندازی این مرکز، بخشی از خدمات فیزیوتراپی ، ارتز ،پروتز و به دست و پای مصنوعی در لرستان انجام می شود که در این راستا تجهیزات آن دریافت شده و فقط اعتبار کمی لازم دارد .

این مقام مسئول با اشاره به ممنوع بودن خرید و فروش چادر هلال احمر
گفت: این کار در هر مکانی پیگرد قانونی دارد و در شهرستان های کوهدشت و پلدختر ، بعضی افراد سودجو و منفعت‌طلب این کار را انجام داده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه علی رغم هزینه بالای تولید این چادرها در کارخانه نساجی به قیمت کمی فروخته می شوند، افزود : استفاده از این چادر‌ها فقط در شرایط بحرانی و به صورت کمپ انجام می شود و خرید و فروش آن ممنوع است.

رضایی در خصوص داروخانه هلال احمر گفت : به محض مجوز کمیسیون ماده ۱۲ چه تخصصی و چه جنرال از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان ،  می توانیم داروخانه  هلال احمر را در استان دایر کنیم.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ، ۵ کارخانه داروسازی در سطح کشور دارد ، عنوان کرد : داروهای تخصصی و داروهای خاص برای بیماران سرطانی و … را از کشورهای خارجی وارد و هم خودش آنها را تولید می‌کند.

رضایی گفت : معاونت درمان جمعیت هلال احمر را درمرکز  شهرستان خرم‌آباد مستقر و به محض دریافت مجوز ، داروهای لازم را از جمعیت هلال احمر  تامین و خدمات را به مردم استان ارائه خواهیم داد.

رضایی با بیان اینکه طی ۹ماهه امسال امداد رسانی به هزار و ۸۱۴ نفر در حوادث صورت گرفته است، گفت : ۴۷۰ مورد حادثه در استان شامل ۲۵۵ مورد حادثه جاده‌ای، ۱۱ مورد آتش سوزی، ۶۱ مورد کوهستان، ۳۷ مورد شهری، سیل و آب گرفتگی، غرق شدگی در استان رخ داده است.

انتهای پیام/