وزیر آموزش و پرورش:

تکمیل کننده جشن انقلاب مشارکت حداکثری در انتخابات است

وزیر آموزش و پرورش گفت: تکمیل کننده جشن انقلاب اسلامی مشارکت حداکثری و حضور حماسی در پای صندوق های رای است.

به گزارش همای سعادت، رضامراد صحرایی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در خرم آباد که با حضور اقشار مختلف مردم از جمله فرهنگیان و دانش اموزان از میدان شهدا تا میدان ۲۲ بهمن این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ایران دیپلماسی جدیدی به نام دیپلماسی نخبگانی به جهان عرضه کرده و طی ۲ سال دولت خدمتگزار و مردمی بیش از ۵۰ مدال المپیادهای جهانی را کسب کردیم و در حوزه زیرساخت وضعیت کشور نسبت به منطقه و گذشته کشور غیر قابل مقایسه است.

وی افزود: امروز خطوط ریلی در حال متحول کردن اقتصاد جهان است و ریل از شمال به جنوب و از شرق به غرب ایران وصل شده و چینی ها و هندی ها برای صادرات به ریل ایران وابسته هستند.

سخنران مراسم راهپیمایی۲۲ بهمن خرم آباد، ادامه داد: جاده های ایران ۴۴۰ درصد، جاده ها روستایی ۵۱۰ درصد و آزادراه ها هشت برابر قبل از انقلاب رشد پیدا کرده است.

صحرایی عنوان کرد: به لحاظ علمی و اقتصادی به جایی رسیده ایم که امروز در علم انرژی رتبه ۱۱ جهان و در منطقه رتبه نخست بوده و حتی صادرکننده نفت، گاز و برق هستیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ایران در حوزه تولید فولاد جزو ۱۰ کشور برتر جهان است و امروز رییس جمهور ایران در سفر به دیگر کشورها اتاق عمل کامل به آنها اهدا می کند و کشورهای نام آور پزشکی در دنیا از علم پزشکی ایران حیرت زده و قطب گردشگری سلامت هستیم.

وی افزود: زمانیکه رییس جمهور ایران در سازمان ملل حاضر می شود، بیندگان سخنرانی او نسبت به تمام رییس جمهوران جهان متفاوت است.

صحرایی با بیان اینکه امروز گرد هم آمده ایم تا یکبار دیگر پیام انقلاب اسلامی را مرور کنیم ،گفت:این پیام استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی است ، استقلالی که امروز همه دنیا آن را تایید می کند، کشوری که بر پای خود ایستاده و حرفی متفاوت، مقتدر و سرنوشت ساز برای جهان دارد و یک بعد استقلال ما مبارزه با استکبار است و در این مسیر توفیقات بی نظیری داشته ایم و این همه دشمنی برای توفیقات این ملت است که البته چیزی جز رسوایی نصیب دشمنان نشده است.

وی اضافه کرد: استقلال در ابعاد سیاسی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی است و در استقلال اقتصادی ما در دوران انقلاب اسلامی و در دهه ۵۰ که درآمد ایران سرشار بود، سیاستگذاران آمریکایی می گویند ایران از هر یک دلار نفتی که به آمریکا می فروخت ۲ دلار تجهیزات نظامی از آمریکا می خرید و چیزی نصیب مردم نمی شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز به برکت این انقلاب استقلال ما در حوزه وابستگی به نفت به حدی پایین آمده که در بین کشورهای منطقه کمترین سهم از بودجه مربوط به نفت است و روز اقتدار نهایی ما زمانی است که تمام پول نفت صرف زیرساخت شود ، آن روز در آستانه قله ای هستیم که برای فتح آن می کوشیم ، چراکه کمتر از ۴۰ درصد اقتصاد ایران به نفت وابسته است.

صحرایی عنوان کرد: ۴۵ سال پیش بیش از ۹۳ درصد اقتصاد ایران به نفت وابسته بود و اگر وابستگی نفتی باقی می ماند، استعمارگران از این کشور چه چیز برجا می گذاشتند؟

وی یادآور شد: استقلال فرهنگی بعد دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است ، قبل از انقلاب جشن های ۲ هزار و ۵۰۰ ساله با پول ملت ایران برای خارجی‌ها برگزار می شد، در حالیکه ملت ما در فقر و گرسنگی و بیسوادی مطلق بوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز استقلال کشور در حوزه اقتصادی در جهان بی نظیر است، اظهار داشت: معضلات معیشتی در کشور داریم ، اما هیجدهمین اقتصاد جهان هستیم، در حالیکه قبل از انقلاب بزرگترین مشکلات را در جهان داشتیم.

صحرایی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی ایران دارای ۲ بعد داخلی و خارجی است، ادامه داد: بعد بیرونی مشکلات اقتصادی روز به روز در حال کاهش است ، اما بعد درونی نیز مربوط به سبک زندگی است که باید آنرا اصلاح کنیم.

وی عنوان کرد: امروز در وضعیتی قرار داریم که رشد تولید مواد غذایی داخلی ایران نسبت به کل جهان کم نظیر است و در هیچ حوزه ای از مواد غذایی وابستگی نداریم.

صحرایی با اشاره به اینکه آموزش زیرساخت توسعه کشورهای مختلف جهان است، گفت: زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از هر ۲ نفر یک نفر بیسواد بود، اما امروز بیش از ۹۷ درصد مردم ایران باسواد هستند و در تمام روستاهای کشور معلم حضور دارد.

وی اظهار داشت: ۹۶ درصد مردم ایران به آب سالم دسترسی دارند و کمتر جایی در کشور برق وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: چهار هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال و ۱۸۰ مرکز نوآوری و ۶۰۰ مرکز رشد وجود دارد و امروز مدارس تیزهوشان اریان حدود ۷۰۰ مدرسه کم نظیر هستند.

وی با اشاره به وقایع جهان امروز گفت: اسرائیل که در ۶ روز طومار کشورهای عرب را در هم پیچید امروز در درگیری با حماس زمین گیر شده است و گدایی صلح می کند.

صحرایی با اشاره به قدرت انقلاب اسلامی افزود: این قدرت شهدای ما و انقلاب اسلامی است که در هزران کیلومتر فراتر از مرزهای ایران اسلامی با دشمنان انقلاب مبارزه می کند.

وی افزود: تکمیل کننده جشن انقلاب اسلامی مشارکت شکوهمند با مشارکت حداکثری است و لرستانیها همواره نشان داده اند با وجود مشکلات بسیار این استان هیچگاه بر مبنای کاستی ها تصمیم نگرفتند بلکه بر مبنای دستاوردها تصمیم گرفته اند.

صحرایی عنوان کرد:همان چیزهایی که نداریم باید در مجلس و با انتخابات آنها را کسب کنیم و جور دیگری باید پاسخ دشمن را داد، یک روزی دشمن توطئه می کرد و با او جنگیدیم وهنوز رد سیلی های ما بر صورت آمریکا واضح است و پایگاه های آمریکا را ایران کوبید.

وی افزود: اکنون رزمندگان غیور ایران اسلامی در زمین و هوا و دریا و فضا راه نفوذ دشمن را به کشور بسته اند وباید در مرزها بجنگیم و نزدیکترین نقطه برای سیلی زدن انتخابات باشکوه رقابتی سالم و ایمن با مشارکت حداکثری است.

انتهای پیام/