ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ در لرستان آغاز شد

مدیر کل حج و زیارت لرستان از آغاز ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ در این استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، حمید مصطفایی در سخنانی با اشاره به آغاز ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۲ از امروز چهار شنبه، اظهار داشت: اولویت اول اعزام به حج تمتع با زائرانی است که در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ ثبت نام و وجوه مربوطه را واریز کرده بودند.

وی افزود: متقاضیان حج تمتع سال آینده از امروز، ۱۰ اسفند برای ثبت نام در کاروان‌های اعلام شده به سامانه «https://reserve.haj.ir» مراجعه کنند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با بیان اینکه در تفاهم نامه سازمان حج، ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از کشورمان به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، گفت: زائران خانه خدا بر اساس اولویت‌های تعیین شده با حفظ امنیت، سلامت و کرامت راهی سفر معنوی حج خواهند شد.

مصطفایی، اولویت اول اعزام به حج تمتع را با زائرانی دانست که در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ ثبت نام و وجوه مربوطه را واریز کرده بودند، گفت: این افراد به دلیل شیوع کرونا و لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند.

وی ادامه داد: اولویت دوم با دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۲۹ اسفند سال ۱۳۸۵ است که باید قبل از ثبت نام به سامانه reserve.haj.ir مراجعه کرده و پس از تکمیل اطلاعات، کد رهگیری دریافت کنند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با بیان اینکه اولویت سوم هم با دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱ فروردین سال ۱۳۸۶ است، عنوان کرد: ثبت نام متقاضیان با اولویت‌های اعلام شده فقط برای تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌ها بوده و لذا مراجعه به سایت reserve.haj.ir برای دریافت کد رهگیری الزامی است.

وی، اولویت‌های چهارم و پنجم را شامل دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ اول اردیبهشت و اول خرداد سال ۱۳۸۶ به بعد دانست و عنوان کرد: انتخاب کاروان و ثبت نام به صورت غیرحضوری بوده و متقاضیان می‌بایست ابتدا نسبت به ثبت نام اولیه در یکی از کاروان‌های استان مبادرت کنند.

انتهای پیام/