ثبت تصاویر کم سابقه از کل و بز وحشی در زیستگاه‌های پلدختر

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت تصاویر کم سابقه حضور کل و بز وحشی در یکی از زیستگاه‌ های آزاد شهرستان پلدختر خبر داد.

به گزارش همای سعادت،علی سالاروند در جمع خبرنگاران اظهار کرد:همزمان با روز جهانی تنوع زیستی،تصاویر زیبایی از حضور گونه حمایت شده کل و بز وحشی در یکی از زیستگاه‌های شهرستان پلدختر به ثبت رسیده است.

وی افزود:آخرین مشاهده این گونه ارزشمند در این منطقه مربوط به سالیان بسیار گذشته و شاید بتوان گفت به قریب ۳۰الی۴۰ سال گذشته،برمی گردد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان،با ابراز خرسندی از این موضوع،آموزش و فرهنگ‌سازی،ارتقا سطح حفاظتی و امنیتی زیستگاه‌ها و از همه مهم‌تر همراهی و همکاری قابل تحسین جوامع محلی را از مهمترین عوامل در بازگشت و احیاء مجدد گونه‌های ارزشمند جانوری استان عنوان کرد و گفت:این اتفاق میمون، سرآغازی بر افزایش جمعیت گونه‌های ارزشمند جانوری و گیاهی در سطح استان خواهد بود.

وی افزود:منطقه‌ای که حضور این گونه تحت حمایت در آن ثبت شده است، جزء مناطق و زیستگاه‌های آزاد می‌باشد که تمهیدات لازم برای افزایش سطح حفاظتی منطقه مورد نظر اندیشیده شده است.

سالاروند با برشمردن ارزش‌های حیات‌ وحش بعنوان امانت الهی در حوزه‌ های مختلف اقتصادی،زیست محیطی، زیبایی شناختی و …از عموم هم استانی‌های عزیز جهت حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی استان زیبای لرستان دعوت کرد.

انتهای پیام/