ثبت نام بیمه بیکاری کرونا غیرحضوری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری ناشی از بحران کرونا از مراجعه حضوری به دفاتر و ادارات کار پرهیز کرده و به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

به گزارش همای سعادت از خرم‌آباد، علی آشتاب امروز در گفت و گو با اصحاب رسانه افزود:‌ تمامی مراحل ثبت نام و دریافت بیمه بیکاری کرونا به صورت غیرحضوری است و از طریق سامانه و ارسال پیامک انجام می شود.

وی اظهار داشت:‌ بر این اساس متقاضیان بیمه بیکاری می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند که پس از بررسی شرایط آنان توسط تامین اجتماعی و احراز صلاحیت دریافت مقرری به آنان پیامک داده می شود.

وی گفت: پس از این مرحله مشخصات کامل تر و شماره حساب افراد تایید شده از طریق پیامک دریافت می شود و مبلغ تعیین شده به حساب آنان واریز خواهد شد بنابراین تقاضا می شود متقاضیان با توجه به ضرورت رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی از مراجعه به ادارات کار پرهیز کنند.

آشتاب تصریح کرد: تاکنون بیش از چهار هزار نفر در لرستان با نام نویسی در سامانه نسبت به بیکاری ناشی از کرونا خوداظهاری کرده اند که باید پایش و تایید نهایی شوند.

وی با اشاره به اینکه مقرری تعیین شده فقط به کارگرانی که دارای قراردادکاری با کارفرمایان هستند تعلق می گیرد ادامه داد:‌ بیمه بیکاری متاثر از شیوع کرونا تنها به کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که به صورت غیرارادی و موقت بیکار شده اند پرداخت می شود.

آشتاب تصریح کرد:‌ در حال حاضر هیچکدام از کارخانه های بزرگ و متوسط استان به دلیل شیوع کرونا تعطیل نشده و برخی واحدهای تولیدی نیز با تعدیل موقتی نیرو فعال هستند که تمهیدات لازم برای تامین مالی کارگران آنها تدوین شده است.

در حال حاضر سه هزار نفر در استان لرستان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

انتهای پیام/