ثبت کمترین ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در دی ماه ۱۴۰۰

استاندار لرستان در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا از ثبت کمترین میزان ابتلاء و مرگ بر اثر کرونا در لرستان در دی ماه ۱۴۰۰ نسبت به سایر ماه های سال خبر داد.
 

به گزارش همای سعادت آنلاین، جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به ریاست آیت الله رئیسی رییس جمهور و با حضور مسئولین و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و در ادامه ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست فرهاد زیویار استاندار لرستان حول محور آخرین وضعیت بیماری ادامه پیدا کرد.

زیویار ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز گفت: گزارشی از وضعیت استانها به لحاظ بیماری ارائه داد که با توجه به این گزارش، لرستان شرایط بهتری نسبت به هفته‌های قبل دارد و روند بستری و ابتلاء شیب نزولی را در پیش گرفته است.

وی افزود: طبق این گزارش، لرستان در دی ماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه های گذشته، وضعیت مناسب‌تری به لحاظ ابتلاء، بستری و فوت داشته است و همچنین در رنگ بندی شهرستانها در این ماه کاملا با سایر ماه های سال تفاوت محسوسی دیده می شود.

زیویار ادامه داد: در هفته آخر اسفند ماه امسال نیز به لحاظ ابتلا و بستری شرایطی شبیه به دی‌ماه در استان مشاهده می شود و رنگ بندی شهر ها نیز اغلب نارنجی یا زرد است اما متاسفانه میزان مرگ کماکان ثابت مانده است.

استاندار افزود: بر اساس بررسی های به عمل آمده، مرگ بر اثر کرونا در استان بیشتر در افراد ۷۴ سال به بالا، واکسن نزده ها یا دارای بیماری زمینه ای مشاهده می شود که همین موضوع ضرورت حفاظت بیشتر از این افراد را نمایان می کند.

زیویار یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز ممکن است با عادی انگاری شرایط به ویژه در دید و بازدید ها و مسافرت های نوروزی، شاهد اوج گرفتن بیماری در استان باشیم که امیدواریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از تغییر در وضعیت بیماری جلوگیری به عمل آید.

در پایان جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا، استاندار از ۱۲ پزشک فعال و پرتلاش در زمینه مقابله با بیماری کرونا با اهدا لوح سپاس، تقدیر کرد.

انتهای پیام/