جریمه بیمارستان کوهدشت به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کوهدشت از جریمه ۹۶۰ میلیون ریال بیمارستان این شهرستان به دلیل عدم تصفیه فاضلاب و تهدید علیه بهداشت عمومی خبر داد.

به گزارش همای سعادت،حمیدرضا طولابی،در این باره گفت: طی بازدیدهای کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوهدشت از بیمارستان این شهرستان و مشاهده عدم تصفیه فاضلاب و دفع غیر اصولی و رهاسازی آن به زمین‌های کشاورزی مجاور و روبروی مسکن مهر، اداره محیط زیست شهرستان کوهدشت برای تخلف صورت گرفته پس از صدور اخطاریه های مکرر و عدم اقدام موثر پرونده قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل‌ قانونی تحویل مقامات قضایی کرد‌.

وی افزود:طی روند دادرسی و بررسی مدارک و مستندات، این بیمارستان به پرداخت ۹۶۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و انتشار خبر این محکومیت در رسانه محکوم شد.

طولابی گفت:اغلب فاضلاب‌های بیمارستانی دارای انواع میکرو ارگانیسم‌ های بیماری‌زا، مواد دارویی و حتی مواد سمی شیمیایی و رادیواکتیو هستند که چنانچه بدون تصفیه به منابع پذیرنده رهاسازی شود موجبات آلودگی و اشاعه انواع بیماری‌ها را محتمل می‌سازد.

وی در پایان تاکید کرد:لذا تصفیه فاضلاب‌های بیمارستانی امری بسیار مهم و ضروری محسوب می‌شود و در صورت عدم اقدام از طرف متولیان امر موجب تضییع حقوق عامه و تهدید علیه بهداشت عمومی خواهد شد.

انتهای پیام/