جزییات پرداخت تسهیلات تامین اجتماعی اعلام شد

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان در خصوص پرداخت تسهیلات گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده از طریق کارگروه اشتغال در سطح استان‌، تسهیلات به کارگاه‌های در حال تاسیس و توسعه و نیز برخی مشاغل خانگی یا مشاغل روستایی پرداخت می‌شود.

به گزارش همای سعادت آنلاین، منوچهر گودرزی در خصوص پرداخت تسهیلات به کارگاه‌ها و شرکت هایی که در حال تاسیس یا توسعه هستند ،اظهار داشت: این تسهیلات با نظارت سازمان تامین اجتماعی برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی به متقاضیان پرداخت می شود در صورتی اشتغال ایجاد خواهد شد که تعداد یک شرکت یا کارخانه یا کارگاهی که به تبع آن تعداد بیمه شده های سازمان تامین اجتماعی افزایش پیدا کند.

وی به شیوه پرداخت حق بیمه یا دریافت کد کارگاهی از افرادی که از این تسهیلات استفاده می کنند اشاره کرد و افزود : اعتباراتی که به متقاضیان توسط بانک ها پرداخت می شود وقتی که اقساط این تسهیلات پرداخت می‌شود فرد موظف است به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کند و در صورت نداشتن کد گارگاهی این کد را جهت پرداخت لیست های حق بیمه دریافت کند یا اینکه اگر کد گارگاهی داشت و قصد افزایش تعداد بیمه‌شده ها را دارد ، تعداد بیمه شده های جدید را در لیست بیمه شدگان خود اضافه کند.

گودرزی در ادامه گفت:از این طریق ما بتوانیم آمار دقیقی از اینکه بابت تسهیلاتی که پرداخت شده آیا شغلی ایجاد شده و یا کسی فرصت شغلی جدیدی ایجاد کرده وپرداخت تسهیلات قابل پیگیری خواهد بود.

وی در پایان گفت: این سازمان هم تمام تلاش خود را برای افرادی که تسهیلات اشتغالزا دریافت کردند و برای دریافت کد کارگاهی و یا اضافه کردن بیمه شدگان شرایط را به بهترین نحو تسهیل کرده و در بورکراسی اداری گیر نکنند.

انتهای پیام/