مدیر کل میراث فرهنگی لرستان:

جشنواره «رود و ریل» تلفیقی از طبیعت و صنعت است

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:جشنواره «رود و ریل» تلفیقی از طبیعت و صنعت در منطقه گردشگری بیشه است.

به گزارش همای سعادت،عطا حسن‌پور در جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری بیشه که روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه برگزار شد،اظهار داشت: این جشنواره به لطف دو عنصر مهم و حیاتی رودخانه و آبشار بیشه و همجواری با راه‌آهن سراسری به عنوان روستای هدف گردشگری برای ثبت جهانی انتخاب شده است.

وی با اشاره به تدوین نهایی پرونده برای ارسال به ثبت جهانی افزود: مسیر راه‌آهن سراسری در کنار این آبشار نیز ثبت جهانی شده که همجواری آبشار و ریل به جاذبه‌های این روستای گردشگری افزوده است.

حسن پور در ادامه مردم روستای بیشه را مردمانی سخاوتمند در میان کوه‌های زاگرس و در کنار «رود و ریل» دانست و افزود: پرونده ثبت جهانی روستای بیشه در بین ۵۰۰ روستای کشور انتخاب و در میان ۸ روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی انتخاب شده است.

وی افزود: در صورت نهایی شدن ثبت جهانی روستای بیشه، به عنوان دومین روستای ایران پس از روستای ماسوله، در فهرست ثبت جهانی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان گفت:جشنواره رود و ریل با اجرای موسیقی محلی، آیین باران خواهی، آیین بومی و محلی و اجرای رقص آیینی و سنتی با حضور اقشار مختلف مردم در روستای گردشگری بیشه برگزار شد.

انتهای پیام/