جلوگیری از تلفات پرندگان با آغاز ایمن‌سازی خطوط انتقال برق در شهرستان بروجرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد گفت:ایمن‌سازی خطوط انتقال برق در این شهرستان به منظور جلوگیری از تلفات ناشی از برخورد و تماس پرندگان با این خطوط آغاز شد.

به گزارش همای سعادت،اصغر بلکی وند،در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با روز جهانی تنوع زیستی،اداره برق شهر اشترینان طرح ایمن‌سازی خطوط انتقال برق را آغاز کرد.

وی افزود:سالانه صدها قطعه پرنده در اثر برخورد و تماس‌ با خطوط انتقال برق شهرستان اشترینان دچار آسیب‌های جدی شده و گاها تلف می‌شدند اما در سال جاری و هم‌زمان با روز جهانی تنوع زیستی،اداره برق شهر اشترینان در اقدامی قابل تحسین ایمن‌سازی خطوط انتقال برق این شهر را آغاز کرده است. این اقدام باعث جلوگیری از تلفات پرندگان در اثر برخورد با خطوط انتقال برق خواهد شد.

بلکی وند،گفت:اداره برق شهر اشترینان با نصب یک هزار کاور کنسول و مقره در نقاطی که مسیر کوچ پرندگان است و نقاطی که محل پرواز پرندگان می باشد ایمنی این خطوط را افزایش داده است که این امر تلفات پرندگان را به حداقل خواهد رساند.

وی در پایان ضمن قدردانی از مدیریت اداره برق شهر اشترینان در خصوص ایمن‌سازی خطوط انتقال برق ابراز امیدواری کرد که این روند ایمن‌سازی در سایر نقاط شهرستان و استان که این مشکل وجود دارد انجام شود.

انتهای پیام/