جهاد کشاورزی در نوروز تعطیل نیست/ تشکیل کشیک های نوروزی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان‌ از تشکیل کشیک های نوروزی به منظور خدمات رسانی بهینه و مدیریت تامین امنیت غذایی مردم و حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، سید عماد شاهرخی در جلسه شورای معاونین سازمان جهاد کشاورزی لرستان ضمن تبریک هفته منابع طبیعی، گفت: تقارن این ایام با اعیاد را به فال نیک می گیریم تا همه در راستای تحقق اهداف بخش کشاورزی موفق باشیم.

وی با اشاره به اهمیت درختکاری در اراضی شیب دار، عنوان کرد: بنا به تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی، هر جایی در اراضی شیب دار امکان و قابلیت درختکاری وجود داشته باشد بایستی به مردم واگذار شود و مهمتر از واگذاری و کاشت درخت، نگهداری آن است.

شاهرخی گفت: جهاد کشاورزی به منظور خدمات رسانی بهینه به عموم مردم و مدیریت تامین امنیت غذایی مردم و بلایای طبیعی بخش کشاورزی و حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی، کشیک های نوروزی تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی در ایام نوروز ۱۴۰۲ تعطیل نیست، گفت: خدمات رسانی به مردم و بهره برداران بخش کشاورزی در همه ایام سال تداوم دارد و ادارات وابسته به سازمان جهاد کشاورزی نیز در ایام نوروز فعال بوده و به مردم خدمات ارائه می دهند.

شاهرخی گفت: در همین خصوص ادارات تابعه با راه اندازی سامانه های ارتباطی در زمینه های بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی ، حفاظت اراضی کشاورزی، آتش سوزی جنگلها و مراتع، تخریب، تصرف اراضی ملی، عرضه فرآورده های خام دامی خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز ، تامین امنیت غذایی و … در ایام نوروز به صورت شبانه روزی آماده خدمت و پاسخگویی به شهروندان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به کاشت درخت در اراضی شیب دار گریزی زد و گفت: برای کاشت درخت در اراضی شیب دار باید دقت نظر وجود داشته باشد و از ارقام و گونه هایی استفاده شود که با خاک منطقه مطلوب باشد تا بتوان به تولید و برداشت مد نظر دست پیدا کرد.همچنین استفاده از کارشناسان و ارتباط آنها با کشاورزان و باغداران می تواند در بهبود عملکرد تاثیر بسزایی داشته باشد.

شاهرخی با اشاره به نقش و ظرفیت مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد: این سازمان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی است که بایستی از ظرفیت و پتانسیل نظام مهندسی بهترین استفاده صورت گیرد تا در جهت اهداف سازمان بیشترین تاثیرات را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به برگزاری نمایشگاه کالاهای اساسی جهاد گریزی زد و گفت: برای اولین بار این نمایشگاه با حضور بخش خصوصی برگزار می شود و میوه ها با قیمتی بالغ بر ۱۰ درصد کمتر از قیمت روز بازار عرضه می شوند قابل ذکر است که میوه ها دارای کیفیت بسیار مطلوب هستند و قابل مقایسه با میوه های عرضه شده در فروشگاههای معمولی نیستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: در زمینه کالاهای اساسی هیچ گونه کمبودی در استان وجود ندارد و کار با جدیت انجام می شود و این اطمینان به مردم داده می شود که برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان هیچ گونه کمبودی در سطح بازار وجود نخواهد داشت.

صدور سند برای اراضی کشاورزی تا سال ۱۴۰۴

شاهرخی به رفع تداخلات نیز اشاره کرد و گفت: اقدام مهم دولت سیزدهم بحث رفع تداخلات است که تا پایان سال ۱۴۰۲ یک بار برای همیشه تداخلات و اختلافات کشاورزان و منابع طبیعی حل شود وتا سال۱۴۰۴ تمامی اسناد بخش کشاورزی برای همه کشاورزان صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: کمیسیون های رفع تداخلات تعطیلی ندارد و می توانیم در رفع تداخلات همانگونه تاکنون جزو استاتها برتر بوده ایم با برنامه ریزی و اهتمام بیشتر بتوانیم رتبه ۵ کشوری را حفظ و یا حتی آن را ارتقا دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت : در راستای صدور سند نیز اداره کل ثبت و اسناد استان پای کار است و لازم است با برنامه ریزی اقدامات خوبی انجام دهیم.صدور سند برای کشاورزان به نفع سازمان است زیرا حداقل از قطعه بندی و خرد شدن بیشتر جلوگیری می شود و به کشاورزان و اراضی آنها هویت می دهد.

شاهرخی به ثبت و ارائه آمار صحیح گریزی زد و گفت: یکی از موارد مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی؛ ارائه آمار دقیق است و لذا در این راستا باید دقت نظر و اهتمام جدی وجود داشته باشد تا خطا به حداقل برسد. زیرا آمار اشتباه باعث اختلاف در تصمیم گیری و برنامه ریزی ها در سطح کلان می شود و قطعا استانها متضرر می شوند.

رییس سازمان بیان کرد: واگذاری حواله کود مراکز دولتی در دلفان به صورت پایلوت اجرا شده است لذا بایستی این طرح آسیب شناسی شود و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد این طرح در سایر شهرستانها نیز اجرایی شود.

وی افزود: ما مجری قانون هستیم از یک طرف باید مطابق قانون و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی عمل شود،از طرف دیگر باید شرایط را برای سرمایه گذاری فراهم و کاری کنیم که سرمایه گذار میل و رغبت لازم برای اجرای طرح و پروژه را داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی در بخشی دیگر به پرداختی های پایان سال اشاره داشت و گفت: با همت معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان به جد پیگیر مطالبات کارکنان خدوم و زحمت کش هستند.

در پایان هم از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد، بروجرد،الیگودرز و کوهدشت با اهدای لوح تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/