قائم مقام وزیر صمت:

جهش تولید با مشارکت مردم مهمترین مانع در مقابل تهاجم اقتصادی است

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت:باید با مردم جهش تولید را محقق کرد و به همین منظور باید سازوکارهایی را فراهم کنیم که به جهش تولید کمک کنیم.

به گزارش همای سعادت،سید مهدی فرحی امروز ۱۳ تیرماه در همایش تولید و تجارت در محل اتاق بازرگانی لرستان،اظهار داشت: مهم ترین پاشنه آشیل دشمن امروز مسائل اقتصادی است.

وی تصریح کرد:دشمن از سه منظر تحریم، خالی کردن نیروهای فنی و نخبه و اخلال‌گری در جریان اقتصادی موجود بدنبال تهاجم اقتصادی در کشور است.

قائم مقام وزیر صمت با اشاره به فعالیت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صنفی، ۹۸۰ شهرک صنعتی، ۹۰ هزار صنایع کوچک و متوسط و ۵۰۰ صنعت بزرگ در کشور، تصریح کرد: در لرستان حدود ۸۰ هزار واحد صنفی داریم، همچنین ۱۳۰۰ واحد کوچک و متوسط و ۱۶ صنعت بزرگ با چندین هزار شغل را داریم.

فرحی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد سیاست‌گذاری‌های درست و اساسی را برای توسعه صنعت تجارت معدن و کشاورزی بکار گیرد،ابراز کرد: پایش سیاست‌های تدوین شده دیگر وظیفه دولت است.

وی پویش و ارزیابی سیاست‌ها را دیگر وظیفه دولت خواند و افزود: تسهیل‌گری و ارائه تسهیلات و فرصت‌سازی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی از وظایف ذاتی دولت است.

قائم مقام وزیر صمت، تولید را اولین مولفه تنظیم بازار دانست و گفت: واردات و صادرات و توزیع برای تکمیل تولید و تامین نیازهای مردم مولفه‌های دیگر تنظیم بازار است.

فرحی با اشاره به فعالیت ۲۴۰۰ شرکت توزیع کالا در کشور، تصریح کرد: باید برای توزیع منطقی جهت کاهش هزینه‌ها باید سازوکار اساسی پیش‌بینی شود.

وی اظهار کرد: بازرسی و نظارت و تعزیرات و برخورد قاطعانه با حاکمیت دیگر مراحل تنظیم بازار است.

انتهای پیام/