حال و روز بودجه لرستان قرمزتر از کروناست/۱۵فروردین تا اول خرداد تایم طلایی اخذ بودجه

اخذ اختصاص هزار میلیارد تومان برای اورهال و خرید ماشین آلات راهداری در سیستان و بلوچستان توسط دکتر دهمرده نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی آنهم درست در فصل بودجه ریزی نشان از قدرت لابی و توانمندی ایشان در این حوزه دارد.

همای سعادت آنلاین-یادداشت- در حالی که لرستان در سال ۹۹نتوانست ریالی از اعتبارات مصوب سیل ۹۸را به استان وارد کند و رقم روی تنها دویست و سی میلیارد تومان ۹۸ماند، یک نماینده هزار میلیارد تومان صرفا برای اورهال و خرید ماشین آلات راهداری برای استانش اختصاص می دهد .

لرستان چنان غرق در کرونا و‌ مباحث کرونایی شده است که از بام بودجه صدای افتادنش تا فرسنگ ها دورتر هم شنیده می شود .عدم قدرت لابی قوی از سوی نمایندگان لرستان در این دوره از مجلس از یک سو و عدم هماهنگی و بی تفاوتی مسوولان مرتبط از سوی دیگر همه و همه سبب شده است تا لرستان از رقم نجومی بودجه ۱۴۰۰ تا کنون نتوانسته است بهره کافی و وافی را ببرد.

مدیرانی که باید در این زمان باقی مانده از فصل بودجه ریزی در تهران و با دستگاههای مرتبط در حال لابی و چانه زنی برای تخصیص بیشتر باشند و از وجود نمایندگان استان که نایب رییسی کمیسیون تلفیق را هم در چنته دارد بهره ببرند ،چنان در بی برنامه گی و روزمرگی و بازی با محدودیت ها و دستورالعمل های کاغذی مدیریت کرونا سرگرم شده اند که یادشان اصلا نیست که تا اول خرداد بیشتر برای دویدن و جنگیدن و اخذ بودجه و اعتبار وقت ندارند .
هنوز علت اینکه چرا استاندار، رییس سازمان برنامه و بودجه استان ،معاونت عمرانی استانداری و مجمع نمایندگان دست هایشان خیلی روی دست است و بی تحرک مانده اند برای ما و افکار عمومی مشخص نیست.چقدر از رقم نجومی بودجه که در خواندن اعداد و ارقامش مانده ایم سهم لرستان محروم خواهد شد؟!
آیا باز هم سر استان در این میان بی کلاه خواهد ماند ؟سهم اورهال و خرید ماشین آلات راهداری لرستان چقدر خواهد بود ؟ پنج، ده، پانزده یا بیست میلیارد تومان، این اعداد کجا و یک رقم هزار میلیاردی دکتر دهمرده کجا ؟!سوال بزرگ اما نقش مجمع نمایندگان که در این مدت تنها برای عزل و نصب ها در یکی دو مورد تشکیل شده است در مدت زمان باقی مانده از فصل بودجه ریزی برای کسب بودجه لازم چیست و آیا جلسه اضطراری در این خصوص تشکیل خواهند داد و راهکارهای آوردن پول بیشتر به استان بررسی خواهد شد ؟!
آیا نایب رییس کمیسیون تلفیق بخشی نگری را جایگزین کلی نگری خواهد کرد و نقش لیدر را در این کمیسیون برای جذب اعتبار و بودجه بیشتر برای لرستان ایفا خواهد کرد؟آیا مدیران استان این شهامت و جرات را پیدا خواهند کرد که بی توجه به از دست دادن میز و صندلی مدیریت ،قدرت ریسک و لابی را با مدیران ما فوق خود برای تخصیص بیشتر دستگاه تحت امر افزایش دهند ؟!

آیا در این روزهای باقی مانده از فصل بودجه دلسوزی یا دلسوزانی پیدا خواهند شد که تیم های مختلف در حوزه های مختلف تشکیل و راههای اخذ بودجه را طراحی و به مجمع نمایندگان جهت اثر گذاری بهتر و بیشتر ارایه دهند ؟!یا باز هم لرستان از قافله تخصیص ها چون سنوات گذشته جا مانده و دلخوش به اعتبارات قطره چکانی خواهند ماند و همچنان طرح ها و پروژه هایش قربانی بی تفاوتی و سهل انگاری ها خواهند شد ؟آیا طلسم‌ بودجه استان و حق تضییع شده آن در این برهه زمانی اندک شکسته خواهد شد یا قفل توسعه بر زمین مانده همچنان سه قفله خواهد بود؟!آیا استاندار مدیران و نمایندگان را در این زمان کوتاه به تهران گسیل خواهد کرد یا دلمان باید به همان اندک اعتبارات ته مانده استانهای قوی خوش باشد ؟!و هزاران آیا و پرسش دیگر که منتظر پاسخی منطقی ،واقعی و بدور از آمار سازی ها در این خصوص خواهیم ماند.

محدثه مقدم

انتهای پیام/