مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان:

حلقه مفقوده در اشتغال‌آفرینی تخصص و مهارت است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت:حلقه مفقوده در اشتغال‌آفرینی تخصص و مهارت است.

به گزارش همای سعادت،علی پاشایی، در سفر به شهرستان ازنا و نشست با نماینده مردم ازنا در مجلس شورای اسلامی به چالش‌های پیش روی مهارت آموزی اشاره و اظهار داشت:سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با سابقه‌ای بالغ بر نیم قرن در انجام رسالت خود که همانا تربیت نیروی ماهر و متخصص است، استوارانه در مسیر مهارت آموزی گام بر می‌دارد.

وی بر توسعه فرهنگ مهارت آموزی تاکید کرد و اذعان کرد:ما به دنبال ایجاد اشتغال پایدار هستیم و این مهم تنها با مدرک و تحصیلات دانشگاهی تحقق نمی یابد، در دنیای امروز تمرکز بر روی تخصص و مهارت است، بازار کسب و کار نیازمند افراد ماهر و توانمند است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با اشاره به تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، افزود: یکی از بازوان توانمند آموزش‌های مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، مربیان متعهد و دلسوز هستند، که نیاز به برقراری عدالت و تناسب دریافت حقوق و مزایا با کار و فعالیت ایشان نسبت به سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، چشمگیر است.

پاشایی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهره‌برداری از مرکز خواهران این شهرستان، بیان کرد: بمنظور راه‌اندازی این مرکز و اجرای دوره‌های مهارتی بروز و مورد نیاز بازارکار نیازمند استقرار تجهیزات نوین هستیم که تحقق این مهم با تخصیص اعتبارات ملی و استانی تسهیل خواهد شد.

در ادامه نماینده مردم شریف ازنا و دورود در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه مهارت آموزی قول مساعد داد که پیگیر‌های لازم در تحقق اهداف آموزش فنی و حرفه‌ای را مجدانه دنبال کند.

بنا بر این گزارش،در این سفر یکروزه سه مرکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی شامل مرکز جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی ایران زمین در زمینه ارائه خدمات آموزشی و مهارتی تعمیرات خودرو،مرکز جوارکارگاهی گداز قطعه، تولید کننده انواع گیربکس ماشین های سواری شرکت خودرو سازی سایپا،
شرکت اشترانکوه تولید کننده آب معدنی افنتاح شد.

انتهای پیام/