حمایت از تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه ای مرتبط با فرهنگ اقامه نماز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، گفت: به‌طور ویژه از آثار و تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه ای حوزه نماز حمایت می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، نخستین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل در سال جدید،حضور مدیرکل، معاونین، مسئولین و کارشناسان ستادی و مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد.

احمد حسین فتایی در این جلسه ضمن تأکید بر لزوم توجه ویژه به ترویج فرهنگ اقامه نماز، گفت: هم‌گرایی و هم‌افزایی در زیرمجموعه اداره کل موجب تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌های فرهنگی، هنری رسانه‌ای و قرآنی می‌شود و برخی شاخص‌های   فرهنگی ازجمله فرهنگ اقامه نماز باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: مهم‌ترین وجه تمایز فعالیت‌های ما در حوزه نماز، استفاده از ظرفیت شاخه‌های مختلف فرهنگی و هنری ازجمله کتاب، شعر، خوشنویسی، عکس، نمایش و … برای ترویج این شاخصه فرهنگی است و در این زمینه باید از تمام ظرفیت‌های استان به‌خوبی استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تأکید بر اینکه رسانه‌های محلی یکی از بهترین امکان‌های موجود برای ترویج فرهنگ اقامه نماز است،  تصریح کرد: از تولیدات و آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در حوزه نماز به‌صورت ویژه حمایت خواهیم کرد.

فتایی در پایان خاطرنشان ساخت: انشا الله در سال جاری و در صورت بهبود وضعیت کرونایی استان، از فعلان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای حوزه نماز تجلیل خواهیم کرد.

گفتنی است در این جلسه در خصوص ساخت و تولید ده موشن گرافیک، برگزاری جشنواره خوشنویسی آیات و روایات مرتبط با نماز، برگزاری دومین جشنواره عکس، فیلم و… محراب در خانه با عنوان « عبادت اولی‌ها » و برپایی دوره‌های آموزش نماز در سامانه بچه‌های مسجد بحث و گفتگو و مقدمات آن به تصویب رسید.  

انتهای پیام/