خردادماه آغاز خرید گندم تضمینی در لرستان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان، گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان لرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اول خردادماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش همای سعادت از خرم آباد، حجت اله بیرانوند ،اظهار داشت : امسال با توجه به وضعیت خاص حاکم بر کشور تمهیدات لازم به‌منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید پیش‌بینی و عملیات خرید از اول خردادماه در مناطق جنوبی استان آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت و کشاورزان عزیزمی توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز خرید گندم محصول خود را تحویل دهند.

 

وی ،افزود : یکی از الزامات خرید محصول وجود اطلاعات کشاورز در سامانه پهنه‌بندی است، و قیمت خرید گندم معمولی هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال، گندم دوروم هر کیلو ۲۶ هرار ریال و دانه‌های روغنی کلزا ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال تعیین شده است.

 

بیرانوند، گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به وضعیت مناسب بارش‌ها امسال خرید تضمینی گندم به ۴۰۰ هزار تن بالغ شود که نسبت به سال قبل از رشد قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار است.

 

وی ،عنوان کرد : با عنایت به اینکه گندم و دانه‌های روغنی محصولاتی استراتژیک تلقی می‌شوند؛ لذا تمامی تلاش بر سهولت و تسهیل فرایند خرید و همچنین کوتاه کردن زمان پرداخت بهای این اقلام به کشاورزان خواهد بود.

 

وی، گفت : اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان با بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی خود و همچنین مباشرین و تأسیسات ذخیره‌سازی بخش خصوصی مقدمات لازم را به‌منظور جلب رضایت کشاورزان و اجرای این پروژه بزرگ ملی به نحو شایسته فراهم نموده است.

 

بیرانوند در پایان با تأکید بر تکریم کشاورزان و رانندگان عزیز در هنگام مراجعه به مراکز خرید توسط عوامل اجرایی ، بیان کرد : در کلیه مناطق استان دانه‌های روغنی تولیدی کشاورزان نیز باقیمت تضمینی خریداری و جهت استحصال به کارخانه‌ها روغن‌کشی منتقل خواهد شد.